اظهارات وزیر کشور درباره مسمومیت دانش‌آموزان

وزیر کشور گفت: بررسی‌های مربوط به مسمومیت دختران دانش‌آموز، هنوز عامل خاصی را نشان نداده و از وجود ماده خاص یا سم گزارش قطعی نشده است.

به گزارش شهروند آنلاین، احمد وحیدی پس از نشست با وزیر آموزش و پرورش، مسئولان وزارت بهداشت، سازمان پدافند غیرعامل، دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی و استانداران افزود: نتیجه نشست امروز این بود که نزدیک ۹۰ درصد از آنچه تحت عنوان عارضه مطرح شده، از عوامل خارجی نبود و بیشتر ناشی از اضطراب و نگرانی است.

احمد وحیدی گفت: مواردی که عوارضی مانند سردرد، سرگیجه و سوزش گلو داشتند، بلافاصله به بیمارستان منتقل شدند و غالبا در دو ساعت اولیه بدون نیاز به درمان خاصی‏ مرخص شدند، تعداد محدود و نزدیک ۱۰ نفر هم به علت بیماری‌های زمینه‌ای، بیشتر در مراکز درمانی حضور داشتند تا با اطمینان خاطر بیشتری از بیمارستان مرخص شوند.

وحیدی گفت: درباره اینکه مسمومیت‌ها یک ماجراجویی شخصی یا داخلی بوده یا عوامل مؤثری از خارج مدرسه دست داشته‌اند، نمی‌توانیم اظهارنظر قطعی کنیم، مواردی هم پیدا نشده که نشان دهد عوامل مشخصی این کار را انجام داده باشند، اما دستگاه‌های اطلاعاتی در حال پیگیری هستند.

او گفت: فردی برای این اتفاقات دستگیر نشده است و خبر‌های مختلفی مانند فلج شدن دانش‌آموز و… منتشر شده که کذب است.

وزیر کشور افزود: فعلا سرنخی از اینکه کسانی وابسته به گروهکی بوده باشند یا از سر ماجراجویی از داخل یا خارج مدرسه اقدامی انجام شده، وجود ندارد.

وحیدی گفت: دشمنان ما خیلی علاقه دارند کشور را با عملیات‌های مختلف دچار مشکل کنند و یک بار دیگر خباثتشان را نشان دادند تا با روح و روان عزیزان ما و خانواده‌های‌شان بازی کنند؛ این را در رسانه‌های خارجی و فعالیت گروه‌های مزدور می‌بینیم.

وزیر کشور افزود: برخی هم در داخل و خارج از دستگاه تخصصی موضع‌گیری‌های نادرستی می‌کنند؛ باید مراقبت کنند و نباید هراس‌افکنی شود، اگر جزئیاتی پیدا شود، به مردم اطلاع‌رسانی می‌کنیم و نباید برای تعطیلی مدارس تلاش شود.

وزیر آموزش و پرورش هم پس از نشست با وزیر کشور گفت: ایجاد جو روانی در جامعه دانش‌آموزان و خانواده‌ها عامل عمده اتفاقات اخیر بوده، از رسانه‌ها می‌خواهیم بیشتر تلاش کنند تا جریان تعلیم و تربیت پیش برود و جاماندگی دانش‌آموزان در دوران کرونا جبران شود./واحد مرکزی خبر

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.