توسعه همکاری‌‌‌ها میان هلال‌احمر ایران و صلیب سرخ کاستاریکا

رئیس جمعیت هلال احمر کشورمان و رئیس صلیب سرخ کاستاریکا در نشستی برخط در حوزه پیشگیری از تبعات نامطلوب تغییرات اقلیمی، بحث و تبادل نظر کردند

به گزارش شهروند آنلاین، پیرحسین کولیوند رئیس جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران گفت: تغییرات اقلیمی و سوانح ناشی از آن جدی ترین بحران در دنیای امروز است و تبادل تجارب جهانی برای کاهش اثرات نامطلوب گرم‌شدن زمین برای کشور ما بسیار اهمیت دارد.

او در ادامه ضمن ارائه گزارشی از اقدامات هلال احمر کشورمان در موضوع تغییرات اقلیمی‌گفت: جمعیت هلال احمر ایران امروز بیش از ۲ میلیون عضو داوطلب دارد و با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در تلاش هستیم این عدد را تا ۷ میلیون نفر افزایش دهیم. داوطلبان بزرگترین سرمایه هلال احمر هستند و ما به همکاری آن‌ها برای کنترل سوانح ناشی از تغییر اقلیم، بسیار امیدواریم.
کولیوند افزود: در حال حاضر ۶۰۰ هزار جوان و نوجوان عضو هلال احمر ایران هستند که آموزش‌های لازم را برای پشتیبانی در عملیات امداد و نجات و همچنین فعالیت در حوزه کاهش آسیب‌های اجتماعی دیده‌اند.
رئیس جمعیت هلال احمر تاکید کرد: در حال حاضر گام‌های بزرگی برای توسعه آموزش در بخش همگانی و تخصصی انجام داده‌ایم و اولین شبیه ساز حوادث را در شهر کرمان راه‌اندازی کرده‌ایم. در زمینه آموزش می‌توانیم تجربیات مختلف خود را در اختیار شما قرار دهیم.
کولیوند درباره خدمات بهداشتی و درمانی هلال احمر گفت: ما در داخل کشور بیش از ۲۰۰ واحد توانبخشی داریم. همچنین ۱۲ درمانگاه دائم در آفریقا، آمریکای لاتین و آسیا توسط هلال احمر ایران راه‌اندازی شده که سال‌ها در حال فعالیت هستند همچنین در مراکز استان‌های کشور داروخانه‌های فعال و پرمراجعه‌ای داریم.
در این جلسه همچنین خانم دیانا مارنکو رئیس صلیب‌سرخ کاستاریکا با ارائه گزارشی از فعالیت‌ها و امکانات جمعیت ملی آن کشور گفت: کشور ما مستعد حوادث متعدد و زیادی است. از جمله سیل، زلزله، آتش‌سوزی جنگل‌ها و تصادفات رانندگی که امدادگران ما را همواره در حالت آماده قرار داده است. بنابراین از تجارب هلال احمر ایران در زمینه‌های مختلف امداد و نجات و از آغاز این همکاری با تمرکز بر موضوع تغییر اقلیم استقبال می‌کنیم.
گفتنی‌است، بهار امسال صلیب سرخ کاستاریکا و هلال احمر ایران در جریان نشست‌های اساسنامه‌ای فدراسیون جمعیت‌های ملی صلیب سرخ و هلال احمر در ژنو قرار امضای توافق‌نامه توسعه همکاری‌های دوجانبه گذاشتند و مدتی بعد این توافق به امضای طرفین رسید. جلسه عصر امروز اولین نشست مشترک مدیران عالی این دو جمعیت ملی برای آغاز همکاری‌ها بود./پایگاه اطلاع‌رسانی جمعیت هلال احمر

//انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.