تجمیع آزمون کارشناسی ارشد در سال آینده

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور با اشاره به ایجاد تغییرات در آزمون کارشناسی ارشد سال آینده گفت: به سمت تجمیع آزمون‌ها پیش می‌رویم تا آزمون کارشناسی ارشد در اسفندماه و فقط در یک روز برگزار شود.

به گزارش شهروند آنلاین و به نقل از روابط عمومی سازمان سنجش آموزش کشور،پورعباس در حاشیه بازدید از حوزه امتحانی دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی در جمع خبرنگاران با اشاره به برگزاری دو آزمون دکتری نیمه متمرکز و کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۴۰۲ در صحت و سلامت کامل گفت: امروز شلوغ‌ترین روز آزمون کارشناسی ارشد بوده و ۴۲۵ هزار و ۶۲۸ داوطلب در این آزمون با هم به رقابت پرداختند.

دکترپورعباس افزود: سال آینده تعداد سوالات کاهش می‌یابد و زمان برگزاری آزمون کم می‌شود. اکنون در برخی کد رشته‌ها زمان آزمون ۴ ساعت و نیم است که باعث خستگی مضاعف داوطلبان می‌شود بنابراین در تلاشیم تا زمان آزمون کارشناسی ارشد به استاندارد ۳ تا ۳ و نیم ساعت کاهش یابد.

معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به اعلام نتایج اولیه آزمون‌های ارشد و دکتری در اردیبهشت و خرداد ۱۴۰۲ گفت : در حال حاضر پذیرش در آزمون مقطع دکتری نیمه متمرکز به صورت ۵۰ درصد آزمون و ۵۰ درصد سوابق تحصیلی، آموزشی، پژوهشی و مصاحبه است و در دوره کارشناسی ارشد برخی از دانشگاه‌ها مطالبه می‌کنند که بخشی از پذیرش این دوره نیز همانند مقطع دکتری در اختیار دانشگاه‌ها قرار گیرد تا دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی بتوانند مبتنی بر اهداف خود اقدام کرده و پیش بروند./واحد مرکزی خبر

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.