جشن اروپایی در جنوب شهر تهران

حاشیه‌نگاری خبرنگار «شهروند» از مراسم قهرمانی سوپرلیگ فوتسال زنان

به گزارش خبرنگار شهروندآنلاین، سوپرلیگ فوتسال زنان هم به خط پایان رسید و روز جمعه با برگزاری مراسم قهرمانی تیم پیکان، خاتمه یافت. سالن شهید قیانوری در جنوب شهر تهران میزبان یکی از جشن‌های شیک و جذاب قهرمانی در ورزش کشور بود؛ جایی که تیم فوتسال بانوان پیکان موفق شد بعد از بردی پرگل، جام قهرمانی را بالای سر ببرد. خبرنگار «شهروند» سعی کرده حواشی این مراسم را به بهترین شکل روی کاغذ بیاورد.

امید شیرازی‌ها ناامید شد

تیم فوتسال زنان پیکان برای کسب عنوان قهرمانی سوپرلیگ نیاز به بُرد داشت. اگرچه فجر شیراز در قعر جدول بود و بسیاری بُرد پیکان را پیش‌بینی می‌کردند، اما به هر حال احتمال‌هایی مبنی بر انگیزه نماینده شیراز برای توقف شاگردان نیلوفر اردلان وجود داشت. پخش زنده بازی این احتمال را تقویت می‌کرد، اما خودروسازان در همان نیمه نخست 7 گل زدند، قهرمانی خود را خیلی زود قطعی کردند و جام را در سالن شهید قیانوری بالای سر بردند.

سکوی قهرمانی، شبیه به مسابقات اروپایی

نکته قابل توجه درباره مراسم قهرمانی، سکوی زیبای تعبیه‌شده بود. پیش از این، در جشن‌های اروپایی فوتبال مثل لیگ قهرمانان یا جام جهانی دیده بودیم که سکوی قهرمانی را به جای آوردن وسط زمین، در جایگاه ویژه طراحی می‌کنند. برای مسابقات فوتسال زنان هم چنین موضوعی در دستور کار قرار گرفت و در طبقه بالای سالن قیانوری سکوی قهرمانی را آماده کردند. مسئولان فدراسیون فوتبال این طرح را از جشن قهرمانی لیگ قهرمانان آسیا در ورزشگاه آزادی که چند سال قبل برگزار شد،‌ برداشتند و آن را در سالن قیانوری با توجه به وجود فضا اجرا کردند. همین امر باعث شد شاهد جشنی منظم و مدرن باشیم که کمتر در مسابقات ورزشی داخل کشور دیده بودیم. جشن قهرمانی بدون حضور افراد غیر مسئول و اضافه و با حضور اعضای تیم قهرمان برگزار شد که البته نورپردازی و آتش‌بازی نیز به جذابیت آن افزود.

رادان و خوشحالی در آغوش مادر

یکی از اتفاقات ویژه بازی آخر سوپرلیگ فوتسال زنان در تهران حضور خانواده اعضای تیم قهرمان در سالن بود. باتماشاگر برگزار شدن مسابقه باعث شد اکثر سکوهای سالن قیانوری پر شود و البته بیشتر تماشاگران را خانواده‌های اعضای تیم قهرمان تشکیل می‌دادند. بازیکنان و اعضای کادر فنی تیم پیکان که جام را بالای سر بردند، اعضای خانواده خود را به سالن آوردند و آنها را در این شادی بزرگ سهیم کردند.

جذاب‌ترین صحنه‌ها وقتی رقم خورد که نیلوفر اردلان، سرمربی تیم پیکان، بعد از قهرمانی با مادر و پسر خود جام را بالای سر برد و عکس یادگاری گرفت.

رادان، فرزند خردسال نیلوفر اردلان، هنگامی که مادرش مشغول مصاحبه با خبرنگاران بود، به سمت او دوید و ضمن بوسیدن مادرش گفت: «بعد از مدت‌ها توانستم بازی مادرم را از نزدیک تماشا کنم. خدایا شکرت». این صحنه‌ها سوژه‌های جالبی به دست رسانه‌ها داد و تصاویر جذابی نیز از آنها منتشر شد.

لشکرکشی مدیران فوتبالی!

مراسم قهرمانی سوپرلیگ فوتسال زنان میهمان‌های ویژه‌ای هم داشت. مریم منظمی که به‌تازگی به‌عنوان نایب‌رئیس بانوان فدراسیون فوتبال منصوب شده، برای اولین‌بار در مراسمی فوتسالی رویت شد. او در کنار سایر مدیران حاضر نشست و ضمن تماشای بازی، در مراسم قهرمانی هم شرکت کرد. مدیران باشگاه پیکان به عنوان تیم قهرمان، حبیب‌الله ‌شیرازی، رئیس هیات فوتبال تهران که این روزها به دلیل حواشی این هیات بسیار مورد انتقاد قرار گرفته و برخی دیگر از مدیران هیات فوتبال و فدراسیون فوتبال از میهمان‌های ویژه مراسم قهرمانی بودند.

معرفی خانم‌گل؛ سحر 26 گل زد

در حاشیه مراسم قهرمانی تیم پیکان، خانم‌گل مسابقات نیز معرفی شد. سحر زمانی‌فرد، بازیکن پیکان، که پیش از این 25 گل برای تیمش زده بود، در بازی آخر یک گل دیگر به ثمر رساند تا در نهایت با 26 گل به عنوان بهترین گلزن مسابقات معرفی شود و جایزه خود را دریافت کند.

پخش زنده؛ نقطه عطف مسابقات زنان

یکی از اتفاقاتی که فوتسال زنان در فصل گذشته تجربه کرد، پخش زنده مسابقات از طریق اپلیکیشن‌های اینترنتی بود. بانوان فوتسالیست در سال‌های گذشته همواره از عدم پخش مستقیم مسابقات خود گلایه‌مند بودند، اما امسال این دغدغه برطرف و باعث شد نفرات بیشتر دیده شوند. فوتسالیست‌ها در جشن قهرمانی نیز از رسانه‌ها بابت توجه به ورزش زنان تشکر و آن را عاملی برای بیشتر دیده‌شدن توصیف کردند.

//انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.