وسعت دریاچه ارومیه نسبت به دی ماه ۹۰ کیلومتر مربع افزایش یافت

معاون استاندار آذربایجان‌غربی:

یاسر رهبردین با بیان اینکه وسعت دریاچه ارومیه به یک هزار و ۴۰ کیلومتر مربع رسیده است، اظهار کرد: وسعت دریاچه در دی ماه سال جاری ۹۵۰ کیلومتر مربع بود

به گزارش شهروند آنلاین؛ معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان‌غربی گفت: وسعت دریاچه ارومیه بیش از ۹۰ کیلومتر مربع نسبت به دی ماه امسال افزایش یافت.

وی به افزایش تراز دریاچه ارومیه نیز اشاره کرد و افزود: تراز دریاچه ارومیه به یک هزار و ۲۷۰ متر و ۲۱ سانتی متر رسیده که نسبت به دی ماه بیش از ۶ سانتی متر افزایش را نشان می‌دهد.

رهبردین با بیان اینکه حجم دریاچه ارومیه به ۱.۴ میلیارد متر مکعب رسیده است، اضافه کرد: کمترین حجم آب ثبت شده برای دریاچه ۷۳۰ میلیون متر مکعب است که هم اکنون نزدیک به ۲ برابر شده است.

وی با اشاره به بهره برداری از ابر طرح انتقال آب از جنوب آذربایجان‌غربی به پیکره دریاچه ارومیه، گفت: این طرح سالانه ۳۰۰ میلیون متر مکعب آب از طریق تونل ۳۶ کیلومتری از سد پیرانشهر به رودخانه گدار و سپس دریاچه وارد می‌کند تا در مسیر احیای آن نقش آفرینی مهمی داشته باشد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری آذربایجان‌غربی با تاکید بر اینکه اجرای برنامه‌های نرم افزاری برای احیای دریاچه ارومیه در دستور کار قرار دارد، ادامه داد: اصلاح الگوی کشت و تولید محصولاتی کم آب بر با ارزش افزوده بالا از اولویت برنامه‌ها در مسیر نجات دریاچه ارومیه خواهد بود./ایرنا

//انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.