سیاست راهبردی آمریکا در یمن؛نه جنگ ونه صلح!

عضو ارشد جنبش انصارالله یمن تاکید کرد که آمریکا و انگلیس خواهان تحقق صلح در یمن نیستند و هر زمان احساس کنند پیشرفتی در مذاکرات حاصل شده است، تلاش می‌کنند که این پیشرفت‌ها به نتیجه نرسد و در صورت به نتیجه نرسیدن مذاکرات، گزینه همه‌جانبه نظامی روی میز قرار دارد.

به گزارش شهروند آنلاین، «محمد البخیتی» در گفت وگو با شبکه المیادین افزود: زمانی که جنگ شدت می‌گیرد، آمریکایی‌ها شروع به صحبت درباره صلح می‌کنند و زمانی که می‌بینند که پیشرفت در مذاکرات حاصل شده است، با دخالت، آن را با شکست مواجه می‌کنند.

او ادامه داد: آمریکا و انگلیس در تلاش برای توقف پیشرفت‌های مذاکرات هستند، در نتیجه این امر، ما وارد نبرد جدیدی خواهیم شد.

البخیتی اضافه کرد: امکانات آن را داریم که صادرات نفتی را متوقف کنیم، به همین دلیل آمریکا منافع خود را در معرض تهدید می‌بیند و اکنون به رویکرد نه صلح و نه جنگ روی آورده است.

این مسئول ارشد یمنی افزود: با توجه به اوضاع کنونی و به نتیجه نرسیدن مذاکرات، در مرحله پیش رو، تنها یک گزینه خواهد ماند و آن اقدام نظامی فراگیر است.

عربستان سعودی از ششم فروردین ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور عربی از جمله امارات و با کمک و چراغ سبز آمریکا، حملات گسترده‌ای را علیه یمن – فقیرترین کشور عربی – آغاز کرد تا به بهانه بازگرداندن عبدربه منصور هادی، رئیس‌جمهور مستعفی و فراری این کشور به قدرت، به اهداف و زیادی خواهی‌های سیاسی خود جامه عمل بپوشاند.

اما ائتلاف سعودی در سایه مقاومت دلاورانه مردم و نیروهای مسلح یمن و عملیات موشکی و پهپادی ویژه آنها در رسیدن به این اهداف شکست خورد و مجبور به قبول آتش‌بس شد که این آتش‌بس نیز پس از سه مرحله دو ماهه در نتیجه کارشکنی‌های ائتلاف متجاوز عربی پایان یافت و دیگر تمدید نشد./ایرنا

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.