یک بیانیه اروپایی ودیگر هیچ!

شش کشور اروپایی انگلیس، فرانسه، آلمان، ایتالیا، لهستان و اسپانیا روز شنبه با صدور بیانیه‌ای مشترک نگرانی شدید خود را در خصوص تداوم خشونت‌ها در فلسطین اشغالی ابراز کردند.

به گزارش شهروند آنلاین، در این بیانیه که یک نسخه آن در تارنمای وزارت امور خارجه انگلیس منتشر شد آمده است: ما خشونت بی‌رویه شهرک‌نشینان اسرائیلی علیه غیرنظامیان فلسطینی، از جمله تخریب خانه‌ها و املاک را به شدت محکوم می‌کنیم.

آنها ضمن ابراز ناخرسندی از تلفات انسانی اخیر در فلسطین اشغالی تصریح کردند: این اقدامات تنها منجر به خشونت بیشتر می‌شود و مسئولین این حوادث باید پاسخگو بوده و مورد پیگرد قانونی قرار گیرند؛« تمام اقدامات یکجانبه‌ای که صلح و تحریک به خشونت را تهدید می کند، باید متوقف شود.»

شش کشور اروپایی با اشاره به نشست امنیتی تدارک دیده شده توسط آمریکا میان تشکیلات خودگردان فلسطین و رژیم صهیونیستی در بندر «عقبه» که در سایه اعتراضات و محکومیت آن از جانب مردم و گروه‌های مقاومت فلسطین برگزار شد، عنوان کردند: «ما از همه طرف‌ها می‌خواهیم که از این روند خارج نشوند و به تعهداتی که داده‌اند با تنش‌زدایی در گفتار و عمل و بازگرداندن آرامش عمل کنند.»

آنها در این بیانیه اقدامات غیرقانونی رژیم صهیونیستی در کرانه باختری را به باد انتقاد گرفته و تصریح کردند: هیچ نتیجه مطلوبی جز صلح عادلانه و پایدار برای همه وجود ندارد. در این راستا، ما مخالفت شدید خود را با تمام اقدامات یکجانبه‌ای که راه حل دو دولتی را تضعیف می‌کند، از جمله گسترش شهرک‌سازی‌هایی که بر اساس قوانین بین‌المللی غیرقانونی هستند، تکرار می‌کنیم.

انگلیس، فرانسه، آلمان، ایتالیا، لهستان و اسپانیا از رژیم صهیونیستی خواستند «تصمیم اخیر خود را برای پیشبرد ساخت بیش از ۷ هزار واحد شهرک‌سازی در کرانه باختری و مشروعیت بخشی به شهرک‌ها در این منطقه را لغو کند.»

این بیانیه در حالی صادر می‌شود که یورش نیروهای ارتش رژیم صهیونیستی به نابلس در شمال کرانه باختری اشغالی منجر به شعله‌ور شدن مجدد تنش‌ها شده است.

همزمان اظهارات نژادپرستانه وزیر دارایی تندرو رژیم صهیونیستی و رهبر حزب راست افراطی صهیونیسم مذهبی که یکی از متحدان بنیامین نتانیاهو خبر ساز شده است. او هفته پیش طی سخنانی گفت: از حملات گسترده شهرک‌نشینان یهودی علیه فلسطینیان در منطقه حواره در جنوب نابلس در ۲۶ فوریه، حمایت می‌کنم، خواستار پاکسازی قومی در منطقه هستم. او ادعا کرد: منطقه حواره باید از روی زمین محو شود.

در همین پیوند “محمد اشتیه” نخست‌وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین اظهارات وزیر دارایی رژیم صهیونیستی را تروریستی و نژادپرستانه خواند و گفت، این اظهارات به تنهایی برای ارائه به دیوان کیفری بین‌المللی کافی خواهد بود.

او از سازمان ملل متحد، اتحادیه اروپا و همه سازمان‌های بین‌المللی خواست که این گونه اظهارات را محکوم و قطعنامه‌های بین‌المللی درخصوص تحریم اسرائیل و مجازات آن به خاطر ارتکاب جنایت‌هایش را فعال کرده و به تل آویو اجازه فرار از مجازات را ندهند./ایرنا

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.