هشدار یونیسف درباره فاجعه انسانی در سوریه

یونیسف بر لزوم تلاش برای جلوگیری از ابتلای ۳.۷ میلیون کودک زلزله‌زده سوری و خانواده‌های آنها به بیماری‌های واگیردار تاکید کرد.

به گزارش شهروند آنلاین، الاخباریه سوریه با اشاره به اعلام سازمان ملل درباره خطر فراروی ۳.۷ میلیون کودک در مناطق زلزله‌زده سوریه، افزود، مدیر اجرایی این سازمان بر لزوم تلاش برای جلوگیری از ابتلای کودکان و خانواده‌های آن‌ها به بیماری‌های واگیردار تاکید کرد.

سازمان یونیسف هشدار داد ۳.۷ میلیون کودک در مناطق زلزله‌زده با خطرات روزافزون مواجه هستند.

در پی وقوع زلزله، کودکان با خطرات روزافزون، فاجعه‌های مستمر و وخیم مواجه هستند. کاترین راسل مدیر اجرایی سازمان یونیسف با انتشار بیانیه‌ای درباره وضعیت این مناطق و خطر روزافزون شیوع بیماری‌های واگیردار که از طریق آب‌ها و ارتباط با یکدیگر منتقل می‌شود، هشدار داد.

او همچنین ضمن هشدار درباره نرسیدن خدمات اساسی به خانواده‌هایی که به سبب ۱۲ سال جنگ در سوریه و ترس و وحشت کودکان وضعیت شکننده دارند، افزود: زلزله نه تنها ساختمان‌ها را تخریب کرد؛ بلکه احساس امنیت بسیاری از کودکان و خانواده‌ها را از بین برد.

مدیر سازمان ملل بر لزوم ارائه مستمر آب آشامیدنی و لزوم توجه به فاضلاب‌زدایی، برای جلوگیری از شیوع بیماری‌های بیشتر تاکید کرد؛ زیرا تعداد زیادی از خانواده‌ها آواره شده‌اند و در اقامتگاه‌های موقتی زندگی می‌کنند. او افزود: فقط فراهم کردن کمک‌های فوری کفایت نمی‌کند؛ بلکه باید در بلندمدت از مردم حمایت شود تا بتوانند احساس ثبات و امید داشته باشند.

یونیسف همچنین بر نیاز به ۱۷۲.۷ میلیون دلار برای حمایت فوری از زلزله‌زدگان تاکید کرد و افزود: با استفاده از همه راه‌های ممکن، کمک‌ها به مناطقی که دچار خسارت‌های بیشتری شده است، فرستاده خواهد شد./واحد مرکزی خبر

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.