از فریبکاری نخست‌وزیر بریتانیا تا فشار بر ترامپ با آغاز رقابت‌های انتخاباتی 2024

کیوسک؛ نگاهی به صفحه نخست روزنامه‌های جهان؛ شنبه، 4 مارس 2023

شنبه، 4 مارس 2023، گاردین از اسنادی تازه درباره فریبکاری بوریس جانسون، نخست‌وزیر اسبق انگلیس، در رسوایی موسوم به پارتی‌گیت گفت.

به گزارش خبرنگار شهروند آنلاین؛ مهم‌ترین عناوین روزنامه‌های گاردین، نیویورک‌تایمز و واشینگتن‌پست به شرح زیر است:

گاردین

«پارتی‌گیت: اسناد تازه می‌گوید جانسون نمایندگان را فریب داد» عنوان گزارش اصلی روزنامه گاردین است. گاردین با آنچه به‌عنوان شواهد تازه معرفی می‌کند، توضیح می‌دهد که بوریس جانسون، نخست‌وزیر اسبق بریتانیا، نمایندگان مجلس را در مورد «پارتی‌گیت» (برگزاری میهمانی‌های دولتی در ایام برقراری محدودیت‌های کووید در بریتانیا که برای دولت جانسون رسوایی به بار آورد و به پارتی‌گیت معروف شد) گمراه کرده است. گاردین می‌نویسد کمیته بررسی، شواهدی پیدا کرده است که نشان می‌دهد نخست‌وزیر و دستیارانش تقریبا در آن زمان می‌دانستند که قوانین را زیر پا می‌گذارند.

نیویورک‌تایمز

تصویر اصلی نیویورک‌تایمز با این توضیح آمده: «الکس مرداک که زمانی وکیل سرشناس کارولینای جنوبی بود، به دلیل قتل همسر و پسرش به حبس ابد محکوم شد.» «زندگی در زندان و سرزنش، برای مرداک» عنوان گزارش همراه با این تصویر است که می‌گوید: «قاضی روز جمعه الکس مرداک را به دلیل قتل همسر و پسرش به حبس ابد محکوم کرد و به این وکیل که زمانی ثروتمند و بانفوذ بود، حکم داد که بقیه عمرش را پشت میله‌های زندان سپری کند؛ مجازاتی قوی از سوی سیستم حقوقی کارولینای جنوبی که خانواده او برای بیش از یک قرن بر آن تسلط داشتند.»

خانواده مرداک چندین دهه به عنوان دادستان در این منطقه خدمت کرده‌اند. این محاکمه به دلیل شهرت این خانواده در امور حقوقی توجه رسانه‌های آمریکایی را به خود جلب کرد.

واشینگتن‌پست

«تحقیقات بر وکلای ترامپ متمرکز است» عنوان گزارش صفحه نخست واشینگتن‌پست است که در آن آمده: «با شروع رقابت‌های انتخاباتی ریاست‌جمهوری سال 2024، دادستان‌ها به دنبال اطلاعات از چندین وکیل و دستیار ارشد دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری سابق آمریکا، هستند که منجر به جدال‌های حقوقی جدیدی شده است. دادستان‌های فدرال که در حال تحقیق درباره تلاش‌ها برای ابطال انتخابات ریاست‌جمهوری 2020 هستند، از شاهدان سوالات گسترده‌ای درباره اقدامات رودی جولیانی، وکیل دونالد ترامپ پرسیده‌اند؛ از جمله اینکه او اطلاعات خود را درباره تقلب ادعایی در انتخابات از کجا به دست آورده است، در روزهای حوالی 6 ژانویه 2021چه کرده است و در مورد اقداماتی که در آن روز انجام شد، چه می‌دانست.»

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.