ثبت صندوق‌های قرض‌الحسنه خانوادگی در سامانه بانک مرکزی؟

دبیرکل بانک مرکزی گفت: با مصوبات جدید درباره صندوق‌های قرض‌الحسنه که در اوایل سال ۱۴۰۲ اتفاق خواهد افتاد، صندوق‌های قرض‌الحسنه بزرگتر و کاراتر خواهند شد.

به گزارش شهروند آنلاین، محمد طالبی دبیر کل بانک مرکزی در نخستین همایش قرض‌الحسنه گفت: در بحث توسعه قرض‌الحسنه باید یک مرجع واحدی وجود داشته باشد و از نظر اجتماعی و فرهنگی عقد قرض‌الحسنه خصوصیات ویژه‌ای دارد به طوری که ۱۰ درصد از تسهیلات بانکی کشور مختص قرض‌الحسنه است.

این مقام مسئول ادامه داد: صندوق‌های قرض‌الحسنه محلی، خانوادگی و کوچک باید به فعالیت خود ادامه دهند، اما باید اطلاعات آنها و رقم تسهیلات در سامانه بانک مرکزی ثبت شود.

به گفته طالبی با مصوبات جدید درباره صندوق‌های قرض‌الحسنه که در اوایل سال ۱۴۰۲ اتفاق خواهد افتاد، صندوق‌های قرض‌الحسنه بزرگتر و کاراتر خواهند شد.

او ادامه داد: باید اعتماد را در بانک و صندوق قرض‌الحسنه دوچندان کرد تا فرد سرمایه‌گذار یا فردی که دنبال کار خیر است، بتواند با خیال راحت در بانک‌ها و صندوق‌های قرض‌الحسنه سرمایه‌گذاری کرده که از این راه به افراد نیازمند تسهیلات خرد کمک شود.

طالبی گفت: می‌توان منابع وقفی را هم در بحث قرض‌الحسنه مطرح کرده تا راه جدیدی برای ارائه تسهیلات آسان باز شود./واحد مرکزی خبر

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.