مقاومت دلار شکست

قیمت دلار امروز در بازار غیررسمی ارز با کاهش حدود ۲ هزار تومانی به کانال ۵۱ هزار تومانی رسید و بدین ترتیب کمتر از دو هفته پس از اقدام بانک مرکزی در رونمایی از مرکز مبادله ارز و طلا، نرخ ارز در این بازار مجموعا حدود ۹ هزار تومان کاهش یافت.

به گزارش شهروند آنلاین، قیمت ارز امروز در بازار غیررسمی کاهش چشمگیری را تجربه کرد. امروز در بازار غیررسمی قیمت هر دلار از کانال ۵۳ هزار تومان به کانال ۵۱ هزار تومان کاهش یافت تا فقط طی چند ساعت کاهش ۲ هزار تومانی را تجربه کند.

بانک مرکزی دو هفته پیش مرکز مبادله ارز و طلا را برای مدیریت التهابات بازار ارز راه‌اندازی کرد. پس از این بود که التهابات در بازار ارز فروکش کرده و قیمت‌ها به تدریج کاهش یافت. بررسی روند قیمت‌ها در بازار غیررسمی نشان می‌دهد قیمت هر دلار که پیش از راه‌اندازی مرکز مبادله ارز و طلا به حدود ۶۰ هزار تومان هم رسیده بود، اکنون با کاهش حدود ۹ هزار تومانی طی یک هفته به کانال ۵۱ هزار تومان کاهش یافت و در آستانه سقوط به کانال ۴۰ هزار تومانی قرار گرفت.

پیش از این بارها کارشناسان اقتصادی و مسئولان دولت بر غیرواقعی و ناپایدار بودن نرخ‌ها در بازار غیررسمی تاکید کرده بودند. اکنون پس از گذشت دو هفته از راه‌اندازی مرکز مبادله ارز و طلا، نرخ ها در بازار غیررسمی هم روند نزولی گرفته و در حال بازگشت به محدوده ۴۵ هزار تومان است./ایرنا

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.