هشدار سازمان بهداشت جهانی درباره شیوع وبا

سازمان جهانی بهداشت هشدار داده است که افزایش جهانی موارد وبا یک میلیارد نفر را در ۴۳ کشور در معرض خطر قرار داده است.

به گزارش شهروند آنلاین،فقر، بلایا، درگیری‌ها و اثرات بحران آب‌وهوا همچنان از عوامل محرک در کنار عدم دسترسی به آب سالم و بهداشت محسوب می‌شوند.

در حال حاضر، ۲۲ کشور در سراسر جهان در حال مبارزه با شیوع عفونت حاد اسهالی ناشی از خوردن یا نوشیدن آب یا غذای آلوده هستند. موارد وبا در سال ۲۰۲۲ و پس از سال‌ها کاهش تعداد مبتلایان، افزایش یافت و انتظار می‌رود این روند در سال جاری نیز ادامه یابد.

آخرین بررسی سازمان بهداشت جهانی که در اوایل فوریه منتشر شد، نشان داد که وضعیت از سال ۲۰۲۲ بدتر شده است.

سازمان بهداشت جهانی تاکید کرد که پیشگیری مهم است و تقریباً نیمی از جهان به بهداشت ایمن دسترسی ندارند. همچنین، دسترسی به آب آشامیدنی سالم و سرویس بهداشتی از حقوق بشر به رسمیت شناخته شده است و تحقق این حقوق همچنین به وبا پایان خواهد داد.

سازمان بهداشت جهانی افزود: ۲۶ هزار مورد ابتلا و ۶۶۰ مورد مرگ تا ۲۹ ژانویه ۲۰۲۳ در ۱۰ کشور آفریقایی گزارش شده است که از ابتدای سال با شیوع این بیماری مواجه هستند. در سال ۲۰۲۲، حدود ۸۰ هزار مورد و ۱۸۶۳ مرگ از ۱۵ کشور مبتلا، ثبت شد.

آژانس بهداشت سازمان ملل‌ متحد عنوان کرد که چالش‌ها شامل تغییرات آب‌وهوایی است که منجر به خشکسالی یا سیل در بخش‌هایی از آفریقا و در نتیجه افزایش جابه‌جایی جمعیت و کاهش دسترسی به آب پاک شده است.

سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد که وبا همچنان یک تهدید جهانی برای سلامت عمومی است.

محققان تخمین می‌زنند که هر ساله بین ۱.۳ تا ۴ میلیون مورد و ۲۱ هزار تا ۱۴۳ هزار مرگ‌ومیر ناشی از عفونت در سراسر جهان ثبت می‌شود./باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.