وزیر دفاع: خرید سوخو 35 در دستور کار است

امیر سرتیپ آشتیانی در گفت‌وگو با اصحاب رسانه گفت: امروز جوانان ما به سطحی از فناوری و اقتدار رسیده‌اند که دشمن به هیچ‌وجه نمی‌تواند در برابر آنها سد ایجاد کند.

به گزارش شهروند آنلاین، وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با تأکید براین که از دوره‌ای که آنها فکر‌می‌کردند با تحریم می‌توانند جلوی پیشرفت ما را بگیرند گذر کرده‌ایم افزود: وزارت دفاع دو برنامه تدوین کرده که یکی برنامه عادی و سالیانه و دومی همین برنامه جهشی است که نتیجه آن دست‌کم پیشرفت دو برابر بیشتر از برنامه است.

امیر سرتیپ آشتیانی اضافه کرد : در بخش تسلیح نیروهای مسلح، امسال درمقایسه با پارسال، یک و نیم برابر تجهیزات و خدمات به ارزش 87 هزار میلیارد تومان به نیروهای مسلح ارایه شده است.

وزیر دفاع گفت: در این مدت بیش از 85 هزار فرصت شغلی ایجاد شده که 15 هزار فرصت در مقایسه با پارسال افزایش داشته و توانستیم با 6 هزار شرکت دانش‌بنیان نیز همکاری کنیم.

امیر سرتیپ آشتیانی با اعلام خبر تاسیس صندوق پژوهش و صنعت دفاعی گفت: با هدف مقابله با خرابکاری صنعتی دشمن 38 هزار قطعه مهم بومی‌سازی شده که یک میلیارد دلار صرفه‌جویی ارزی داشته است .

وزیر دفاع با اشاره به موفقیت بیش از 90 درصدی سامانه‌های ساخت داخل در 9 رزمایشی که امسال برگزار شد ادامه داد: در حوزه رزم موشکی اثربخشی سر جنگی ، تاکتیکی شدن ، مقاومت در جنگ سایبری ، پنهان کاری و طراحی و ساخت موشکهای بالستیک نقطه‌زن با برد 2 هزار کیلومتر با قابلیت استفاده در عرصه‌های زمینی و دریایی مد نظر است.

امیر سرتیپ آشتیانی گفت: درحوزه موشک کروز نیز انواع آن را از 35 تا هزار کیلومتر تولید کردیم و هم‌اکنون عملیاتی هستد.

وزیر دفاع با تاکید بر اینکه در حوزه پشتیبانی‌ رزم هوایی نیز، طراحی پهپادهای با برد پروازی و مداومت پروازی بالا ، طراحی پهپاد رهگیر و بکارگیری هوش مصنوعی برای پروازهای جمعی و تلفیقی برای پروازهای باسرنشین در حال اجراست ضمن آن که توسعه پهپادهای دریاپایه در دستور کار است ضمن آن که کشورهای زیادی خواهان پهپاد ایرانی هستند .

امیر سرتیپ آشتیانی با یاد‌آوری موفقیت سامانه باور 373 و موشک صیاد 4 در انهدام هدف در 300 کیلومتری افزود: در حوزه پشتیبانی‌ از پدافند هوایی هم با توجه به تهدیدات مختلف، متناسب با هر تهدید سازماندهی لازم را انجام داده‌ایم و با لحاظ کردن موضوعات اختلال و فریب، در حال توسعه سلاح‌های پدافند هوایی هستیم.

وزیر دفاع ساخت انواع زیردریایی‌های سبک و سنگین ، ساخت ناوشکن کلاس موج و سینا و ساخت ناو چندمنظوره کلاس شهید سلیمانی و شناورهای تندرو مجهز به انواع موشکهای کروز و سلاح زیرسطحی را دیگر موفقیت‌های اخیر صنعت دفاعی عنوان کرد.

امیر سرتیپ آشتیانی همچنین از گسترش همکاری صنعت دفاعی با پالایشگاه‌ها در حو‌زه نفت و‌گاز و محصولات پلیمری و بخش خصوصی در حوزه ساخت و بازآماد انواع هواپیماها خبر داد.

وزیر دفاع با بیان این که ایران در زمینه تقویت توان دفاعی با سایر کشورها نیز همکاری می‌کند تصریح کرد: بحث خرید تجهیزاتی مانند سوخو ۳۵ در حال پیگیری است.

امیر سرتیپ آشتیانی با اشاره جاری بودن روند توسعه و بهره‌برداری از هواپیمای سیمرغ گفت: این هواپیما در مرحله تست تاکسی با سرعت بالاست و پس از پایان آزمایش‌ها و اقدامات کیفی، هواپیمای سیمرغ عملیاتی خواهد شد.

وزیر دفاع درباره فعالیت‌های این وزارتخانه در حوزه طراحی و ساخت هواپیمای مسافربری  عنوان کرد: سازمان صنایع دفاعی این کار را به جد دنبال می‌کند و سازمان‌دهی لازم برای ساخت و تولید هواپیمای 100 نفره در داخل کشورصورت گرفته است.

امیر سرتیپ آشتیانی خاطرنشان کرد: در زمینه ساخت هواپیمای داخلی دو ملاحظه را مد نظر داریم؛ اول آنکه مراحل این اقدام را خودمان انجام دهیم و دوم آن که مسیر را با سرعت طی کنیم و به نتیجه برسانیم تا هرچه سریع‌تر بهره‌برداری از این هواپیماها صورت بگیرد و به مرور ساخت آن نیز بومی‌سازی شود./واحد مرکزی خبر

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.