سوء تفاهم لاستیکی در سامانه دولتی!

سرپرست دفتر خدمات عمومی وزارت صمت گفت:سامانه عرضه لاستیک دولتی فقط محل اطلاع‌رسانی است نه فروش انجام می‌دهد و نه خرید خدمتی انجام می‌شود.

به گزارش شهروند آنلاین، قمری با بیان اینکه طرح عرضه شفاف لاستیک با هدف ساماندهی بازار در شب عید و رصد زنجیره کالا تا مصرف‌کننده نهایی است، گفت: یکی از مشکلاتی که در بازار وجود دارد این است که لاستیک هم‌اکنون ۳۰۰ تا ۴۰۰ درصد گران‌تر از قیمت مجاز و مصوب به دست مصرف‌‌کننده نهایی می‌رسد. به همین دلیل سود برخی از عوامل در این زنجیره این است که یا لاستیک را نگه دارند تا گران‌تر شود و یا با قاچاق معکوس به کشور‌های همسایه بفرستند یعنی از ایران به کشور‌های همسایه و با قیمت‌های ارزانی که تولید می‌شود به کشور‌های دیگر بفرستند.

او افزود: با اجرای طرح فروش لاستیک با قیمت مصوب به متقاضیان، فروشگاه‌هایی به آخرین زنجیره و مصرف‌کننده‌ای که می‌فروشند رصد می‌شود و با ثبت فروش هر فروشنده‌ای در سامانه جامع تجارت و شفافیت کالا، معلوم می‌شود که لاستیک‌های عرضه شده توسط تولیدکنندگان به دست مردم و مصرف‌کننده نهایی برسد.

سرپرست دفتر خدمات عمومی وزارت صمت درباره ثبت نام متقاضیان در سامانه‌های وزارت صمت برای دریافت لاستیک دولتی از امروز دوشنبه گفت: یک سوء تفاهمی در اطلاع‌رسانی انجام شده است. فرآیند طرح عرضه لاستیک از امروز به صورت رسمی آغاز و از دیروز مقدمات آن انجام شده است.

او گفت: در مرحله اول این طرح فروشگاه‌هایی که می‌خواهند در این طرح باشند ثبت نام می‌کنند و نسبت به عرضه لاستیک خود اعلام حضور می‌کنند و پس از آن تولیدکننده‌ها با مراجعه به فروشگاه‌های متقاضی، لاستیک‌ها را تحویل می‌‌دهند.

قمری گفت: متقاضیان می‌توانند با مراجعه به سامانه Tire.iraninanasnaf.ir نسبت به انتخاب لاستیک مورد نیاز خود اقدام و آن را تحویل بگیرند.

سرپرست دفتر خدمات عمومی وزارت صمت گفت: این سامانه فقط محل اطلاع‌رسانی است. نه فروش انجام می‌دهد و نه خرید خدمتی انجام می‌شود، پلتفرم‌هایی که با وزارت صمت همکاری می‌کند را فقط ارائه می‌دهد.

او گفت: هر مالکی می‌تواند به ازای هر خودرو ۴ حلقه لاستیک بگیرد./واحد مرکزی خبر

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.