چهارشنبه‌ای که با ذکر یا مهدی احسن‌الحال می‌شود

اظهار عشق و ارادت به ساحت امام عصر (عج) حسی زنده و همیشگی در دل شیعیان و ارادتمندان دوازدهمین خورشید ولایت است و چه زمانی را بهتر از نیمه شعبان و چه جایی را نیکوتر از حریم حرم حضرت ثامن الحجج (ع) برای این ابراز دلدادگی می‌توان سراغ گرفت

به گزارش شهروند آنلاین؛ خیل زائران، مجاوران و مشتاقان زیارت آستان حضرت رضا(ع) همزمان با نیمه شعبان گروه گروه در حرم مطهر رضوی حضور می یابند تا عشقبازی با امید ستمدیدگان و منجی عالم بشریت را به نمایش بگذارند و اکنون متاثر از شور و شوق وصف ناپذیر زائران رضوی و به میمنت میلاد فرخنده قائم آل محمد (عج)، صحن و سرای حضرت رضا (ع) حال و هوایی بهشتی به خود گرفته است و عطر معنویت و بوی عاشقی از در و دیوار مطلایش می تراود.

در برخی از روایات، شب نیمه شعبان پس از شب قدر، برترین شبها دانسته شده است و گروهی از شیعیان در این شب به شب زنده‌داری و برگزاری آیین ها و اعمال خاص مذهبی مشغول می ‎شوند و پیروان برخی از فرَق اهل سنت و طریقت های تصوف نیز به فضیلت این شب معتقدند.

علاوه بر چراغانی و آذین‌بندی گنبد و بارگاه دل انگیز رضوی، نصب هزاران متر ریسه رنگی در سطح مشهدالرضا، پرده‌های الوان آویز ستونی با رنگهای سبز، زرد، آبی و قرمز و آویختن رشته های نوری در جای جای شهر چشم هر رهگذری را می نوازد.

حال و هوای حرم مطهر رضوی امروز وصف ناپذیر و غرق جشن و سرور است و شمیم دل انگیز سالروز ولادت امام عصر (عج) در این آستان مقدس مشام جان را نوازش می دهد. زائران و مجاوران حرم امام رضا(ع) امروز با حضور در بارگاه ملکوتی آن حضرت، میلاد حضرت مهدی (عج) را به ثامن الحجج(ع) تبریک می‌گویند.

چراغانی‌ها، عطرافشانی‌ها، شور و تلاش خادمان در خدمت رسانی و حضور پرشور زائران در حرم مطهر رضوی، نشانگر روحیه انتظار نزد دلدادگان ظهور آخرین حجت خدا بر زمین است. آنان منتظرند کشتی سرگردان بشریت با کمک عادلی معصوم و مصلحی توانا به ساحل نجات برسد و او با نور هدایت خویش، ظلمت را محو کرده و هستی و آفرینش انسان را به مقصد نهایی و کمال خویش برساند.

حرم مطهر رضوی نیز از چند روز قبل به استقبال سالروز میلاد امام زمان(عج) رفته است و در آستانه این روز در ۱۵ اسفندماه، طرح بزرگ تعویض سنگ فرشهای صحن انقلاب به مساحت ۶۸۰۰ مترمربع پس از ۲۸۰ روز با حضور تولیت آستان قدس رضوی به بهره برداری رسید تا این صحن بطور کامل در اختیار زائران و مجاوران قرار گیرد.

برگزاری آیین های جشن و سرور از دیگر برنامه های حرم مطهر رضوی در سالروز میلاد امام زمان (عج) است.

معاون تبلیغات اسلامی حرم مطهر رضوی در این خصوص اظهار داشت: سه شنبه شب به مناسبت سالروز میلاد امام زمان(عج) در رواق امام خمینی (ره) آیین جشن همراه با مداحی، سخنرانی، اجرای سرود و قرائت دعای توسل برگزار شد.

حجت‌الاسلام حسین شریعتی نژاد ادامه داد: همچنین آیین جشن و سرور از ساعت ۹ صبح روز ولادت امام عصر(عج) در رواق امام خمینی(ره) برگزار خواهد شد.

وی اظهار داشت: آیین شام ولادت امام زمان(عج) هم از ساعت ۲۰ و ۳۰ دقیقه چهارشنبه به صورت ویژه با مدیحه سرایی، شعرخوانی آیینی و دکلمه‌خوانی و سخنرانی برگزار می‌شود.

معاون تبلیغات اسلامی حرم مطهر رضوی با اشاره به اینکه سه ویژه برنامه جشن و شادمانی به مناسبت فرارسیدن سالروز میلاد مهدی موعود(عج) ویژه خواهران در رواق نجمه خاتون برگزار می‌شود، گفت: نخستین ویژه برنامه «مهدی موعود» نام دارد که دیروز برگزار شد. ویژه برنامه “بقیة الله خیر لکم” نیز امروز از ساعت ۱۰ و ۱۵ دقیقه و ویژه برنامه “مرا عهدیست با جانان” در عصر امروز از ساعت ۱۵ و ۵۰ دقیقه در رواق مذکور برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه شب زنده‌داری نیمه شعبان برای مومنان فضیلت فراوانی دارد، افزود: در راستای بهره‌مندی زائران و مجاوران از نورانیت و برکات این شب، مراسم احیا از ساعت ۱۲ و ۴۵ دقیقه بامداد امروز با سخنرانی کارشناسان مذهبی و قرائت دعای پرفیض کمیل برگزار شد.

همچنین همانند ۱۷ سال اخیر، از ساعت ۹ صبح امروز اجتماع عظیم منتظران ظهور در میدان شهدای مشهد برگزار خواهد شد و پس از آن اجتماع کنندگان به سمت حرم مطهر رضوی حرکت خواهند کرد.

روز سربازان گمنام

روز نیمه شعبان در تقویم رسمی ایران تعطیل رسمی اعلام شده و روز جهانی مستضعفان و سربازان گمنام امام زمان (عج) نام گرفته است.

در سال‌های گذشته بارها و بارها دشمنان و بدخواهان نظام اسلامی با تمام توان و با بهره گیری از عوامل خارجی و داخلی خود قصد فتنه انگیزی در کشور را داشته اند اما همواره مقهور تیزبینی و اقدام هوشمندانه سربازان گمنام امام زمان (عج) شده اند که خاموش و بی سر و صدا و در عین حال با اشراف و تسلطی مثال زدنی چشم فتنه را کور کرده و نگذاشته اند به آرامش و امنیت مردم خدشه ای وارد آید.

اکنون، میلاد یوسف زهرا، حضرت قائم (عج) فرصتی مناسب برای پاسداشت مجاهدات خاموش این حافظان امنیت است که جان بر کف نهاده و برای برقراری امنیت و حفظ جان مردم این مرز و بوم در تلاشند.

شناخت عمومی از سربازان گمنام امام زمان (عج) نزد افکار عمومی، بیشتر به نیروهایی محدود شده که با نقشه‌ها و توطئه‌های امنیتی مانند خرابکاری و بمب گذاری و ترور مقابله کرده و آنها را خنثی می‌کنند و این در حالی است که امنیت به عنوان موضوعی بنیادین، مولفه‌های بسیاری دارد که دامنه آن از فرهنگ تا اقتصاد، سیاست و حتی علوم را دربر می‌گیرد و در سال‌های اخیر حوزه‌هایی مانند فضای مجازی و بسیاری از ماموریت ها و عرصه های دیگر هم بدان افزوده شده است.

در ایران اسلامی از یک سو وحدت و همدلی و از سوی دیگر همراهی و همگامی نیروهای موثر در تامین آرامش و امنیت کشور نظیر وزارت اطلاعات، اطلاعات سپاه، نیروی انتظامی، قوه قضاییه، ارتش و نیز ستادهای بالادستی باعث بسته شدن راه نفوذ دشمنان و خنثی سازی توطئه های آنان شده است./ایرنا

//انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.