هفته اول فروردین بارانی است

رییس مرکز پیش‌بینی هواشناسی اعلام کرد؛

رییس مرکز پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی با بیان اینکه تا پایان سال یک سامانه بارشی دیگر وارد کشور می‌شود، گفت: همچنین به دلیل عبور امواج مختلف، در هفته نخست فروردین بارش‌های متناوب اما خفیف را در اکثر نقاط کشور خواهیم داشت

به گزارش شهروند آنلاین؛ «صادق ضیاییان» درباره وضعیت جوی کشور تا پایان هفته نخست فروردین، اظهار کرد: طی امروز پنجشنبه 18 اسفند تا فردا (روز جمعه) بارش‌ها تداوم دارد و در روز شنبه (۲۰ اسفند) در شمال شرق در استان‌های خراسان رضوی، جنوبی و شمالی بارش خواهیم داشتیم.

وی گفت: روزهای یکشنبه و دوشنبه هفته آینده (۲۱ و ۲۲ اسفند) تقریباً بارشی در سطح کشور نداریم و مجدداً یک سامانه بارشی به صورت فراگیر در روز چهارشنبه (۲۴ اسفند) وارد کشور خواهد شد و نیمه غربی را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

به گفته ضیاییان، بارش‌ها در روز پنجشنبه (۲۵ اسفند) در شمال غرب تداوم دارد و در روز جمعه (۲۶ اسفند) سامانه بارشی از کشور خارج می‌شود.

رییس مرکز پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: روز یکشنبه (۲۸ اسفند) استان‌های واقع در شمال‌غرب کشور بارانی است و همچنین بارش‌های خفیفی در استان‌های ساحلی خزر مثل گیلان و مازندران شاهد هستیم.

وی گفت: بر این اساس به جز فعالیت سامانه بارشی فعلی که تا روز شنبه آینده (۲۰ اسفند) ادامه دارد، فقط یک سامانه بارشی گسترده در روز چهارشنبه (۲۴ اسفند) وارد کشور می‌شود.

آخرین روز سال بارانی است

ضیاییان گفت: روز دوشنبه (۲۹ اسفند) در اغلب نقاط کشور بارش داریم، اما بارش‌ها به صورت خفیف و پراکنده است.

رییس مرکز پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: روز سه‌شنبه (اول فروردین ۱۴۰۲) بارش‌های خفیفی را در نیمه شرقی خواهیم داشت، هم‌زمان نوار شمالی بارانی است.

به گفته ضیاییان روز چهارشنبه (۲ فروردین ۱۴۰۲) در شمال غرب کشور انتظار بارش باران داریم و روز پنجشنبه (۳ فروردین ۱۴۰۲) تقریباً اغلب نقاط کشور بارش‌های به‌صورت پراکنده را خواهد داشت و فقط در جنوب وجوب شرق بارش نداریم. روز جمعه (۴ فروردین) نیز بارش‌ها با شدت کمتر تداوم دارد.

مسافران قبل از سفر از وضعیت دقیق آب و هوا مطلع شوند

وی تصریح کرد: ازنظر دمایی نیز نوسان دما تا هفته اول فروردین ۱۴۰۲ ادامه خواهد داشت.

ضیاییان گفت: این پیش‌بینی بر اساس نقشه‌های کنونی است، اما هوای بهار متغیر است و تغییر نقشه زیاد است و با توجه به اینکه هوا در طول این ایام بارانی است بهتر است مسافران قبل از انجام سفر از وضعیت دقیق آب و هوا مطلع شوند؛ چراکه احتمال تغییر در نقشه‌ها وجود خواهد داشت./ایرنا

//انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.