شورای حکام پیش‌نویس داد؛با گروسی تا 2027

شورای حکام روز جمعه با طرح انتصاب مجدد رافائل گروسی به عنوان مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی موافقت کرد. به این ترتیب اگر کنفرانس عمومی هم که پائیز برگزار می‌شود این تصمیم را تایید کند، نامبرده تا سال ۲۰۲۷ این سمت را برعهده خواهد داشت.

به گزارش شهروند آنلاین، پیش‌نویس انتصاب مجدد گروسی که در دستور کار این دوره از نشست شورای حکام قرار داشت، به صورت شفاهی رای‌گیری و به اتفاق آراء تایید شد. برهمین اساس شماری از سفرا و نمایندگان کشورها با انتشار پیام‌هایی در توئیتر، انتخاب مجدد او را تبریک گفتند.

بر اساس پیش‌نویسی که یک نسخه آن را ایرنا پیش از رای‌گیری رویت کرد، اعضای شورای حکام به کنفرانس عمومی پیشنهاد کردند که تمدید ماموریت آقای گروسی را برای مدت ۴ سال دیگر تایید کند.

در این سند آمده است: در ۲ دسامبر ۲۰۱۹، کنفرانس عمومی انتصاب آقای رافائل ماریانو گروسی را تصویب کرد. طبق تصمیم شورای حکام، این انتصاب در ۲ دسامبر ۲۰۲۳ به پایان می‌رسد. در تاریخ ۱۰ مارس ۲۰۲۳، شورای حکام آقای رافائل ماریانو گروسی، مدیرکل فعلی آژانس را به مدت چهار سال از ۳ دسامبر ۲۰۲۳ تا ۲ دسامبر ۲۰۲۷ به سمت مدیرکل منصوب کرد.

بر همین اساس شورای حکام از کنفرانس عمومی خواسته، تا این انتصاب را تایید کند.

رافائل گروسی، دیپلمات آرژانتینی است که سال ۲۰۱۹ در پی مرگ ناگهانی یوکیا آمانو به‌عنوان مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی انتخاب شد. او از سال ۲۰۱۰ تا سال ۲۰۱۳ در پست‌های مهمی در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و پس از آن به عنوان نماینده آرژانتین در این آژانس فعالیت داشته است.

نام او این روزها با پرونده اتمی ایران گره خورده است. او هفته پیش در جریان سفری دو روزه به تهران و دیدار با مقامهای ارشد کشورمان، به توافقاتی درباره حل‌وفصل مسائل پادمانی دست یافت. گروسی امیدوار است که نتیجه پیگیری توافقات بدست‌امده به ادعاها و آنچه او تردید درباره برنامه هسته‌ای ایران می نامد پایان دهد./ایرنا

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.