توصیه‌های مهم هلال احمر برای چهارشنبه‌سوری

مدیرکل آموزش‌های همگانی جمعیت هلال احمر گفت: برای پیشگیری از حوادث احتمالی در چهارشنبه آخر سال باید از اکنون نکات ایمنی را رعایت کرد تا این مراسم سنتی با ایمنی و شادی و بدون رخدادی ناگوار برگزار شود.

به گزارش شهروند آنلاین از جمعیت هلال احمر، نواب شمس‌پور اظهار داشت: در سامانه آنلاین آموزش‌های همگانی جمعیت هلال احمر(خادم)، دوره آموزشی آنلاین «ایمنی در مراسم چهارشنبه‌سوری» در همه ساعات شبانه‌روز در دسترس است و شرکت‌کنندگان می‌توانند از همان سامانه گواهینامه معتبر دریافت کنند.

مدیرکل آموزش‌های همگانی جمعیت هلال احمر، گفت: شهروندان در فاصله چند روز که به مناسبت آیین چهارشنبه‌سوری باقی مانده است، باید مواد سریع‌الاشتعال را از پشت‌بام و یا زیرزمین خارج کنند و در صورت تهیه وسایل آتش‌بازی، آنها را در جعبه قرار داده و به جای خنک و دور از تابش مستقیم آفتاب انتقال دهند.

او گفت: در آیین چهارشنبه‌ آخر سال از روشن کردن آتش در کنار سیم‌های برق، خودروها، محیط‌های مسقف، پارکینگ‌ها و معابر کم‌عرض خودداری و بهتر است آتش در سطوح هموار خاکی یا بتنی روشن شود و مردم اگر قصد روشن کردن آتش در کوچه را دارند، برای خراب نشدن آسفالت قبل از افروختن آتش، مقداری خاک بریزید تا خاک بین آتش و آسفالت قرار بگیرد.

او به شهروندان توصیه کرد: برای افروختن آتش از موادی چون الکل یا بنزین استفاده نکنند و هنگام پریدن از روی آتش از مانتوی بلند، چادر، شال بلند، لباس خیلی گشاد و عینک استفاده نشود.

شمس‌پور ادامه داد: از پرتاب وسایل تحت فشار مثل اسپری، کپسول، حشره‌کش و امثال اینها و همچنین وسایل شیشه‌ای از قبیل شیشه آمپول خودداری شود و لاستیک خودرو را در آتش نیندازند، چون علاوه بر ایجاد آلودگی هوا، خطرات مختلفی را به همراه دارد.

او توصیه کرد: در صورت امکان یک خاموش‌کننده متصل به آب در نزدیکی محل آتش نیز فراهم شود.

مدیرکل آموزش‌های همگانی جمعیت هلال احمر، گفت: مردم بیش از همه مراقب افراد سالمند، کودکان، بیماران قلبی و زنان باردار باشند و این افراد را از رفتارهای پرخطر و ناایمن دور کنند.

او تاکید کرد: بهتر است افراد پس از اتمام مراسم، دقایقی در کنار آتش خاموش شده بمانند و پس از خنک شدن پسماندهای آتش، آنها را در یک سطل آب ریخته و دفع کنند./

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.