نفوذ سامانه بارشی با هشدار سطح زرد

سازمان هواشناسی برای روز‌های دوشنبه ۲۲ تا سه شنبه ۲۳ اسفند، نسبت به نفوذ یک سامانه بارشی، برای مناطقی از کشور هشدار سطح زرد صادر کرده است.

به گزارش شهروند آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان هواشناسی، فعالیت این سامانه روز دوشنبه آغاز خواهد شد و روز سه شنبه پایان خواهد گرفت.

روز دوشنبه خوزستان، ایلام، کهگیلویه و بویراحمد، لرستان، بوشهر، فارس، چهارمحال و بختیاری، کرمانشاه، اصفهان، یزد، نیمه جنوبی همدان، جنوب کردستان، جنوب مرکزی، غرب کرمان و نیمه غربی هرمزگان تحت تأثیر سامانه یاد شده خواهند بود.

روز سه شنبه نیز فارس، کرمان، هرمزگان، یزد، سیستان و بلوچستان، خراسان رضوی، نیمه شرقی سمنان، خراسان جنوبی و جنوب شرق استان های بوشهر و اصفهان از این سامانه متأثر خواهند شد.

پیش‌بینی می‌شود بارش باران، رعدوبرق، وزش باد شدید موقت، خیزش گردوخاک در نقاط مستعد و بارش برف و مه‌گرفتگی در ارتفاعات و نواحی دارای اقلیم سرد، از مهمترین آثار این سامانه بارشی باشند و کاهش دید، ایجاد اختلال در ناوگان حمل و نقل جاده‌ای، ریلی و هوایی، آبگرفتگی معابر و جاری شدن روان‌آب، طغیان رودخانه‌ها و همچنین در نواحی کوهستانی به ویژه گردنه‌ها کولاک برف و ایراد خسارت به صنعت کشاورزی دور از ذهن نیست.

احتیاط در سفرهای برون شهری، فعالیت‌های کوه‌نوردی و جابه‌جایی عشایر و به همراه داشتن تجهیزات لازم و سوخت کافی از توصیه‌های جدی به هموطنان است.

همچنین لازم است دستگاه‌های اجرایی و امدادی آمادگی لازم را داشته باشند، لایروبی کانال‌ها و آب‌رو‌ها و پاک‌سازی دهانه پل‌ها انجام شود، در نواحی سردسیر نیز دستگاه‌های مربوط برای برف‌روبی آماده باشند و محدودیت در فعالیت‌های کشاورزی لحاظ شود./واحد مرکزی خبر

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.