دیوار «بی‌بی» شکست،صهیونیست‌ها به جان هم افتادند!

وزیر دارایی اسبق رژیم صهیونیستی در سخنانی درپی توافق جمهوری اسلامی ایران و عربستان سعودی برای ازسرگیری روابط دیپلماتیک به شدت از بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر این رژیم انتقاد کرد و خواستار استعفای او شد.

به گزارش شهروند آنلاین از خبرگزاری فلسطینی «سما»، «آویگدور لیبرمن» وزیر دارایی اسبق رژیم صهیونیستی در این باره گفت: ازسرگیری روابط ایران و عربستان شکست کاملی برای نتانیاهو (ملقب به بی بی) است و این شکست تنها به نام خود او ثبت می‌شود.

او گفت: او (نتانیاهو) ما را به به جایی رسانده‌است که تاکنون شاهد آن نبوده‌ایم، این ازسرگیری روابط عواقب بدی برای امنیت «اسرائیل» به همراه خواهد داشت.

لیبرمن در ادامه تاکید کرد: نتانیاهو باید مسئولیت خود را بپذیرد و استعفا دهد.

توافق برای از سرگیری روابط ایران و عربستان، مقامات صهیونیست را به جان هم انداخته است و پیش از این نیز «یائیر لاپید» نخست‌وزیر پیشین رژیم صهیونیستی روز جمعه در واکنش به توافق ایران و عربستان برای ازسرگیری روابط تاکید کرد که این توافق شکستی تمام عیار برای رژیم صهیونیستی است.

او با انتقاد از سیاست‌های نتانیاهو گفت: با این توافق دیوار منطقه‌ای را که علیه ایران ساختیم ویران شد و توافق تهران و ریاض خطری برای سیاست خارجی اسرائیل است.

پیشتر نیز «نفتالی بنت» نخست‌وزیر اسبق رژیم صهیونیستی در واکنش به توافق ایران و عربستان از کابینه نتانیاهو انتقاد کرد و گفت که این توافق شکستی مفتضحانه برای کابینه نتانیاهو است و در نتیجه ضعف و اختلافات داخلی به وجود آمد.

او تصریح کرد که توافق ایران و عربستان تحولی خطرناک برای رژیم اسرائیل و یک پیروزی سیاسی برای ایران است.

حالا پس از یک روز از اظهارات این دو نفر، یک مقام بلندپایه در کابینه بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی مسئولیت این شکست را به گردن کابینه چرخشی قبلی «نفتالی بنت» و «یائیر لاپید» انداخت و گفت: توافق عربستان و ایران با روی کار آمدن کابینه بنت – لاپید و به دلیل ضعف اسرائیل و آمریکا آغاز شد.

به نوشته خبرگزاری سما، این مقام بلندپایه در کابینه رژیم صهیونیستی در جریان سفر نتانیاهو به رم در گفت وگو با خبرنگاران برای سلب مسئولیت از کابینه نتانیاهو گفت: مذاکرات ایران و عربستان از یک سال پیش در دوره کابینه قبلی آغاز شد.

در مقابل نیز، دفتر «یائیر لاپید» نخست‌وزیر سابق و رئیس جناح اپوزیسیون رژیم اسرائیل به سخنان این مقام بلندپایه در کابینه نتانیاهو در قالب بیانیه‌ای پاسخ داد و گفت: اینها اظهارات توهم است زیرا در زمان کابینه ما توافقنامه هوایی با عربستان (پرواز هواپیماهای رژیم صهیونیستی بر فراز آسمان عربستان) و یک توافق امنیتی سه جانبه با عربستان و مصر امضا شد.

دفتر لاپید در اشاره به کابینه نتانیاهو متشکل از احزاب راست و دینی افراطی اضافه کرد: زمانی که افراطی‌ترین کابینه تشکیل شد، همه چیز متوقف و برای سعودی‌ها مشخص شد که نتانیاهو ضعیف است و آمریکایی‌ها از گوش کردن به حرف او دست برداشتند و احتمالا ذهن نتانیاهو دچار تشویش شده است./ایرنا

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.