فاجعه بزرگ بانکی در آمریکا/ اخراج مجری مشهور بعد از انتقاد از دولت بریتانیا

کیوسک؛ نگاهی به صفحه نخست روزنامه‌های جهان؛ شنبه، 11 مارس 2023

شنبه، 11 مارس 2023، واشینگتن‌پست از ورشکستگی بزرگ بانکی در آمریکا گفت، دیلی‌میل از اخراج مجری مشهور بی‌بی‌سی به دلیل انتقاد از سیاست‌های دولت و نیویورک‌تایمز از روابط ایران و عربستان.

به گزارش خبرنگار شهروند آنلاین؛ مهم‌ترین عناوین روزنامه‌های واشینگتن‌پست، دیلی‌میل و نیویورک‌تایمز به شرح زیر است:

واشینگتن‌پست

«بانک سیلیکون ولی در دومین ورشکستگی بزرگ بانک در تاریخ آمریکا، بسته شد» عنوان گزارش اصلی واشینگتن‌پست است که گفته: «بانک سیلیکون ولی (SVB)  که به استارت‌آپ‌های فناوری خدمات ارائه می‌داد، پس از افزایش تلاش‌ها برای برداشت سپرده‌ها، روز پنجشنبه تحت کنترل دولت درآمد و نگرانی‌هایی درباره پیامدهای اقتصادی گسترده‌تر ایجاد کرد. دومین ورشکستگی بزرگ بانکی در تاریخ آمریکا، صنعت فناوری را تکان داد و روز جمعه موجی از اضطراب در سراسر سیستم مالی ایجاد کرد. این بانک به‌عنوان بخش کلیدی اکوسیستم فناوری در عرض چند ساعت از هم فروپاشید.»

دیلی‌میل

بسیاری از روزنامه‌های بریتانیایی روز شنبه گزارش دادند که «بی بی سی» به گری لینه‌کر، مجری مشهور تلویزیونی و ستاره سابق تیم ملی انگلیس، گفته است که به دلیل انتقاد او از زبان استفاده‌شده در سیاست جدید پناهندگی دولت بریتانیا، فعلا از کار خود کناره‌گیری کند.

«شورش در بی‌بی‌سی بر سر کارت قرمز لینه‌کر» عنوان گزارش اصلی دیلی‌میل است. این روزنامه گزارش می‌دهد: «لینه‌کر به‌دلیل اظهارنظرهای ضد دولتی‌اش در شبکه‌های اجتماعی، از برنامه ورزشی مشهور « Match of the day» کنار گذاشته شد. پس از اینکه دولت برنامه‌های خود را درباره ممنوعیت درخواست پناهندگی برای افرادی که با قایق‌های کوچک به بریتانیا می‌آیند، تشریح کرد، لینه‌کر آن را «سیاستی بی‌اندازه ظالمانه درباره آسیب‌پذیرترین افراد، با ادبیاتی خواند که بی‌شباهت به آنچه آلمان نازی در دهه 30 استفاده می‌کرد، نیست. کارشناسان در اعتراض به اخراج لینه‌کر و برای ابراز همبستگی با او، در برنامه روز شنبه شرکت نمی‌کنند.»

نیویورک‌تایمز

«سعودی‌ها با کمک چین روابط خود را با ایران احیا می‌کنند» عنوان گزارش صفحه نخست نیویورک‌تایمز است. در این گزارش آمده است: «عربستان سعودی و ایران روز جمعه اعلام کردند برای برقراری مجدد روابط دیپلماتیک به توافق رسیده‌اند، چرخشی مهم برای دو رقیب منطقه که توسط چین تسهیل شده است. چین میزبان مذاکراتی بود که پیشرفت غیرمنتظره‌ای داشت و نقش رو به رشد پکن را به‌عنوان قدرت اقتصادی و سیاسی جهانی و همسنگ با واشنگتن برجسته کرد، به ویژه در خاورمیانه، منطقه‌ای که مدت‌ها با دخالت نظامی و دیپلماتیک ایالات متحده شکل گرفته بود.»

//انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.