اظهارات وزیر اقتصاد درباره زیان‌دیدگان ارز

وزیر امور اقتصاد و دارایی گفت: نرخ ارز در ۱۰ روز گذشته کاهش ۴۰ درصدی داشته است.

به گزارش شهروند آنلاین، احسان خاندوزی امروز در آیین افتتاح معاملات شمش طلا در بازار‌های مالی و مشتقه بورس کالای ایران که با حضور معاون اول رئیس‌جمهوری برگزار شد، گفت: نرخ ارز در ۱۰ روز گذشته کاهش ۴۰ درصدی داشته است و افرادی که بیش از این ارز خریده بودند زیان بزرگی را تجربه کردند. متغیر‌های بنیادی بازار ارز دچار مشکل نشده بود که این اتفاق روی دهد بلکه مساله این است که بازار دارایی‌ها کم‌عمق است و چند بازیگر می‌توانند نوسان و موج ایجاد کنند.

خاندوزی ادامه داد: البته اکنون ثباتی در حوزه ارزی ایجاد شده است و امیدواریم در چشم‌انداز آینده شرایط هفته‌های اخیر را تجربه نکنیم.

وزیر امور اقتصاد و دارایی گفت: در حوزه طلا هم آقایانی که بیش از این مسئولیت داشتند باید زودتر اقدام می‌کردند تا از ۳۵ میلیون تن طلایی که در کشور وجود دارد مصونیت و ۱۰۰ هزار میلیارد تومان نقدینگی هدایت می‌شد و اکنون شاهد چنین مصیبت‌هایی در کشور نبودیم.

به گفته وزیر امور اقتصاد و دارایی نفت، طلا و مس به سبد دارایی مردم اضافه می‌شود همچنین باید وثیقه شدن طلا‌ها را رسمیت بخشیم و شرکت‌ها و بانک‌ها بتوانند در عملیات بازار باز بانک مرکزی این وثایق را به کار بگیرند./واحد مرکزی خبر

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.