جوانان داوطلب هلال‌احمر تغییرات اقلیمی را به چالش کشیدند

جوانان داوطلب جمعیت هلال‌احمر جمهوری اسلامی ایران امروز در جریان برگزاری «پویش صد» که با هدف کاشت 100 هزار اصله نهال در 100 دقیقه برگزار شد، با توجه به گستردگی تغییرات اقلیمی در جهان بیانیه‌ای را خطاب به جامعه جهانی قرائت کردند.

به گزارش شهروند آنلاین از پایگاه اطلاع‌رسانی جمعیت هلال احمر؛ متن این بیانیه به شرح زیر است:

«بدون شک تغییرات اقلیمی، گرمایش جهانی، حجم زیاد مهاجرت نگران کننده مردم در سراسر دنیا و عدم حفاظت بی‌رویه از محیط زیست و در نهایت عدم حکمرانی مناسب چالش‌هایی هستند که جوامع کنونی را تهدید می‌کنند.

جمعیت هلال احمر به عنوان یک سازمان غیر دولتی و بین‌المللی یکی از وظایف اصلی‌اش افزایش تاب‌آوری مردم مخصوصا در مناطق آسیب‌پذیر و انجام اقدامات بازدارنده در مقابله با اثرات تغییرات اقلیمی می‌باشد. در همین راستا ما به عنوان یک سازمان بین‌المللی در راستای کاهش اثرات تغییرات اقلیمی اقدام به کاشت ۱۰۰ هزار نهال با بهره‌گیری از اعضای سازمان جوانان نموده‌ایم.

این واضح است که ما نمی‌توانیم به تنهایی در مقابل این بحران‌ها بایستیم و بدون همکاری دیگر سازمان‌ها نمی‌توانیم این مشکلات را حل کنیم ما از جوامع بین‌المللی، دولت‌ها و سازمان‌های تصمیم‌گیر و تصمیم ساز و تک تک آحاد جامعه درخواست می‌کنیم قدم‌های خردمندانه‌ای در راستای حل چالش‌های حال و آینده بردارند. تنها در این صورت آسایش و آرامش نسل آینده تضمین خواهد.

ما می‌خواهیم با همکاری کمک و هماهنگی نهضت بین‌المللی صلیب سرخ و هلال احمر با دیگر بازیگران صحنه بین‌المللی به ویژه دولتها گام‌های امیدوارکننده‌ای برای اصلاح و رسیدگی به این بحران‌ها برداریم. بی‌شک صدای متحد و پیشنهادات و اقدامات عقلانی مشترک ما می‌تواند نویدبخش زندگی بهتر برای نسل آینده و امروز باشد. ما به عنوان جمعیت هلال احمر مطمئن هستیم که صدای ما و جنبش ما به میلیون‌ها نفر در سراسر جهان می‌رسد جهانی که همه ما شهروندان آن هستیم و در این دنیا ما یک نژاد داریم، نژاد انسانیت، بنابراین بیایید آینده را یک صدا دریابیم.»/

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.