از ورشکستگی سریالی بانک‌های آمریکایی تا لبنیات آزمایشگاهی!

کیوسک؛ نگاهی به صفحه نخست روزنامه‌های جهان؛ دوشنبه، 13 مارس 2023

دوشنبه، 13 مارس 2023، واشینگتن‌پست از لبنیات آزمایشگاهی گفت و نیویورک‌تایمز از ورشکستگی سریالی بانک‌ها در آمریکا.

به گزارش خبرنگار شهروند آنلاین؛ مهم‌ترین عناوین روزنامه‌های واشینگتن‌پست، گاردین و نیویورک‌تایمز به شرح زیر است:

واشینگتن‌پست

«موج جدید لبنیات از آزمایشگاه‌ها می‌آید، نه از گاوها» عنوان گزارش صفحه نخست واشینگتن‌پست است. در این گزارش آمده: «جا باز کنید: چگونه مخمرهای تک‌سلولی کار گاوهای 1500 پوندی (هر پوند برابر 454 گرم) را انجام می‌دهند. لبنیات بدون گاو اینجاست، با پتانسیلی برای متزلزل کردن آینده لبنیات حیوانی و شیرهای گیاهی. مواد اولیه این شیر با استفاده از میکروب‌ها در آزمایشگاه ساخته و به غذایی خوشمزه و شاخص تبدیل شده است. گوشت آزمایشگاهی در راه است، اما لبنیات آزمایشگاهی وارد شده است. ده‌ها شرکت در ماه‌های اخیر برای تولید پروتئین‌های شیر ساخته‌شده با مخمرها یا قارچ‌ها ناگهان سر برآورده‌اند، از جمله پرفکت دی، شرکت لبنی مستقر در کالیفرنیا. محصولات این شرکت‌ها اکنون به شکل ماست، پنیر و بستنی در قفسه‌های فروشگاه‌ها هستند که اغلب برچسب «بدون حیوانات» را دارند. این صنعت در حال رشد سازمان تجاری خود را دارد و تولیدکنندگان بزرگ مواد غذایی مانند نستله، استارباکس و جنرال میلز پای کار آمده‌اند.»

گاردین

روزنامه‌های بریتانیایی دوشنبه، 13 مارس 2023، همچنان بر مناقشه بین «بی‌بی‌سی» و گری لینه‌کر، مجری برنامه ورزشی مشهور « Match of the day » و ستاره سابق تیم ملی انگلیس -پس از انتقاد او از سیاست‌های دولت بریتانیا درباره پناهجویان و مقایسه ادبیات آن با آنچه آلمان نازی در دهه 30 استفاده می‌کرد- و اختلال در پوشش فوتبال تلویزیونی تمرکز کردند. گاردین در گزارش اصلی خود گفته است که روسای «بی‌بی‌سی» عجله دارند تا روابط این رسانه با گری لینه‌کر را ترمیم کنند تا از شورش کارکنان در پی تعلیق این مجری، جلوگیری شود. مجریان و کارشناسان ورزشی «بی‌بی‌سی» در اعتراض به اخراج لینه‌کر و برای ابراز همبستگی با او، در برنامه‌های ورزشی این رسانه حاضر نشدند.

نیویورک‌تایمز

«نهادهای نظارتی برای محافظت از سرمایه‌ها اقدام می‌کنند؛ بانک جدیدی ورشکسته شد» عنوان گزارش نیویورک‌تایمز است که به ورشکستگی «سیگنچربانک» مستقر در نیویورک، به فاصله چند روز از ورشکسته‌شدن بانک «سیلیکون ولی»، پس از آنکه سپرده‌گذاران به یکباره وجوه خود را برداشت کردند، پرداخته است. گزارش گفته: «فدرال رزرو و خزانه‌داری ایالات متحده یکشنبه اعلام کردند که بانک دیگری بسته شده است. دولت تضمین می‌کند پول تمام سپرده‌گذاران بانک سیلیکون ولی -که جمعه ورشکسته شد- و بانک جدید به‌طور کامل پرداخت شود، زیرا واشنگتن می‌خواهد از سقوط این موسسه‌های بزرگ جلوگیری کند.»

//انتهای پیام

 

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.