کمالوندی: ایران طبق ۱۵ گزارش آژانس کوچکترین تخطی از تعهدات خود نداشته است

سخنگوی سازمان انرژی اتمی با بیان اینکه ایران طبق ۱۵ گزارش آژانس بین المللی انرژی اتمی کوچکترین تخطی از تعهدات خود نداشته، افزود: غنی ­سازی ۶۰ درصد در فردو پاسخی به قطعنامه قبلی آنها در شورای حکام بود

به گزارش شهروند آنلاین؛بهروز کمالوندی تصریح کرد: ما در گذشت و در نتیجه برجام پانزده گزارش از آژانس داشتیم که نشان می داد ایران کوچکترین تخطی از تعهدات خود نداشت. چه کسی باعث شد این شرایط تغییر یابد؟

وی افزود: نباید این را فراموش کنیم. اروپایی ها اوایل در بیانیه های خود از آمریکا به این دلیل که از برجام خارج شد انتقاد می کردند، اما اکنون طوری صحبت می کنند که گویی ایران مسئول وضعیت کنونی است.

کمالوندی درباره رویکرد آژانس بین المللی انرژی اتمی در گزارش دهی هایش گفت: مشکلی که ما داریم این است که آژانس، هم به نعل می زند هم به میخ. ما ترجیح می دهیم آنچه شفاهی می گویند مانند مطالب مطرح شده در جلسه فنی قبلی از شورای حکام را در گزارش کتبی هم بنویسند، اما متاسفانه این طور نیست.

وی سفر رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به ایران را خوب و به سمت همکاری های بیشتر دانست و افزود: در این فرایند همکاریها و حل مسائل ما یک قدم جلو رفتیم اما آینده را فعلا خاکستری می بینم، نه خوشبین هستم نه بدبین./ایرنا

//انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.