هوای غافلگیرکننده نوروزی در مازندران

هواشناسی مازندران با اشاره به تداوم فعالیت سامانه بارشی، شرایط جوی این استان تا هفته آینده را ابری تا نیمه ابری همراه با بارش باران و کاهش محسوس دما و بارش برف در مناطق کوهستانی پیش‌بینی کرد.

به گزارش شهروند آنلاین، پیش‌بینی هفت روزه هواشناسی مازندران به استناد به تجزیه و تحلیل آخرین نقشه‌های پیـش‌یابی هواشناسـی نشان می‌دهد که شرایط جوی استان تا پایان روز سه‌شنبه هفته آینده بارانی و سرد است و شهروندان نخستین روز سال جدید را با وزش باد و باران، کاهش محسوس دما و بارش برف در مناطق ییلاقی جشن می‌گیرند.

این پیش‌بینی نشان می‌دهد هر چند از روز جمعه دمای هوای مازندران چند درجه افزایش خواهد یافت و این وضعیت به طور متناوب تا روز دوشنبه هفته آینده ادامه خواهد داشت، اما از اواخر وقت دوشنبه تا پایان روز پنجشنبه هفته آینده شرایط جوی این استان نیمه‌ابری تا ابری و با وزش باد و باران و در ارتفاعات نیز با بارش برف همراه خواهد بود.

طبق پیش‌بینی هواشناسی مازندران با ورود سامانه ناپایدار جوی از اواخر وقت روز دوشنبه هفته آینده، آسمان این استان در چهار روز ابتدایی ایام تعطیلات رسمی نوروزی امسال نیمه ابری تا ابری و با وزش باد و باران و بویژه در نخستین روز عید سعید باستانی، بارانی و با کاهش محسوس دما و در ارتفاعات نیز با بارش برف همراه خواهد بود.

مطابق جدول پیش‌بینی پنج روزه هواشناسی، هر چند دمای هوا از فردا پنجشنبه تا روز دوشنبه هفته آینده افزایشی خواهد بود و این افزایش تا روز شنبه محسوس‌تر است اما طی روزهای یکشنبه و دوشنبه دوباره شاهد کاهشی شدن دمای هوای مازندران خواهیم بود و این وضعیت تا پایان هفته آینده نیز تداوم خواهد داشت.

طبق این جدول میانگین دمای هوای مازندران از ۱۰ تا ۱۴ درجه سانتیگراد بالای صفر در روز جاری، با چهار تا هفت درجه افزایش در روز یکشنبه هفته آینده به ۲۱ درجه سانتیگراد بالای صفر می‌رسد اما از اواخر روز یکشنبه دوباره دمای هوای این استان روند کاهشی را در پیش خواهد گرفت و این وضعیت به طور متناوب تا پایان هفته نیز ادامه خواهد داشت.

جدول داده‌های آماری هواشناسی نشان می‌دهد که میانگین دمای هوای مازندران از ۱۹ درجه سانتیگراد بالای صفر در روز یکشنبه هفته آینده با پنج تا هفت درجه کاهش در روز سه‌شنبه همان هفته به ۱۱ تا ۱۴ درجه سانتیگراد بالای صفر می‌رسد و شهروندان مازندرانی در حالی که شاهد آسمان ابری و بارانی، وزش باد و بارش برف در ارتفاعات هستند، نخستین روز عید سعید باستانی را جشن خواهند گرفت.

هواشناسی شرایط جوی امروز مازندران را براساس تجزیه و تحلیل آخرین نقشه های پیـش‌یابـی هواشناسـی نیمه ابری تا ابری با بارش پراکنده باران و وزش باد و در روز پنجشنبه در مناطق ساحلی و جلگه ای را نیمه ابری تا ابری با بارش پراکنده باران و وزش باد و در ارتفاعات ابری با بارندگی و وزش باد و در مناطق کوهستانی با بارش باران و برف پیش‌بینی کرده است.

آسمان مازندران در روز جمعه نیمه ابری گاهی ابری بویژه در ارتفاعات با بارش پراکنده باران، روزهای شنبه و یکشنبه در مناطق ساحلی و جلگه ای نیمه ابری با احتمال مه صبحگاهی و در ارتفاعات صاف تا نیمه ابری و در روز دوشنبه نیز نیمه ابری و از سمت غرب استان ابری بتدریج با بارش پراکنده باران و وزش باد همراه خواهد بود.

داده‌های دریافتی از ایستگاه‌های هواشناسی نشان می‌دهد که بندرامیرآباد با ثبت دمای ۱۷ و کلاردشت با ۱۰.۸ درجه سانتیگراد بالای صفر به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین مناطق مازندران در طی روز گذشته بودند.

دمای هوای شهر ساری مرکز مازندران نیز امروز درگرم‌ترین ساعت به ۱۴ درجه سانتیگراد بالای صفر می‌رسد که این میزان در مقایسه با روز گذشته ۲ درجه کاهش نشان می دهد.

وضعیت دریای خزر نیز طی امروز با موج کوتاه و باد متوسط پیش‌بینی شده است./ایرنا

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.