تقابل روسیه و آمریکا بر فراز دریای سیاه/ خشونت هنوز در کمین روهینگیا

کیوسک؛ نگاهی به صفحه نخست روزنامه‌های جهان؛ چهارشنبه، 15 مارس 2023

چهارشنبه، 15 مارس 2023، واشینگتن‌پست تیتر زد «خشونت هنوز در کمین روهینگیاست» و نیویورک‌تایمز هم از سرنگونی پهپاد آمریکایی در دریای سیاه گفت.

به گزارش خبرنگار شهروند آنلاین؛ مهم‌ترین عناوین روزنامه‌های واشینگتن‌پست، ایندیپندنت و نیویورک‌تایمز به شرح زیر است:

واشینگتن‌پست

«خشونت هنوز در کمین روهینگیاست» عنوان گزارش صفحه نخست واشینگتن‌پست است. در این گزارش آمده: «روهینگیایی‌ها از نسل‌کشی فرار کردند. اکنون، به‌عنوان پناهجو خشونت در کمین آنهاست. 6 سال پس از آنکه ارتش میانمار کارزار نسل‌کشی را علیه اقلیت مسلمان روهینگیا به راه انداخت، موجی از خشونت در اردوگاه‌های جنوب شرقی بنگلادش که نزدیک به یک‌میلیون روهینگیایی در آنها پناه گرفته‌اند، در حال گسترش است. گروه‌های شبه‌نظامی روهینگیا که زمانی ارتش میانمار را هدف قرار می‌دادند، به جان هم افتاده‌اند و اختلافات آنها در میان انزوا و استیصال اردوگاه به وحشیگری منتهی شده است. آدم‌ربایی و سرقت‌های مسلحانه افزایش یافته است. گروه‌های رادیکال تکثیر شده‌اند و پس از تاریکی، وحشت حکمفرما می‌کنند…»

ایندیپندنت

«حالا گری لینه‌کر بی‌بی‌سی را کُفری می‌کند» عنوان گزارش اصلی ایندیپندنت است. این روزنامه در گزارش خود می‌گوید: «گری لینه‌کر، مجری مشهور تلویزیونی و ستاره سابق تیم ملی انگلیس، پس از تغییر تصویر پروفایل توییترش به عکسی از خود در مقابل دیوار «آزادی بیان»، به بی‌بی‌سی گوشه و کنایه زد و این رسانه را عصبانی کرد. این اقدام به دنبال عذرخواهی «بی‌بی‌سی» از لینه‌کر صورت گرفت. او موقتا از اجرای برنامه ورزشی مشهور « Match of the Day » به دلیل توییت‌هایی در انتقاد از سیاست مهاجرتی دولت بریتانیا کنار گذاشته شده بود.»

پس از اینکه دولت بریتانیا برنامه‌های خود را درباره ممنوعیت درخواست پناهندگی برای افرادی که با قایق‌های کوچک به بریتانیا می‌آیند، تشریح کرد، لینه‌کر آن را سیاستی بی‌اندازه ظالمانه درباره آسیب‌پذیرترین افراد، با ادبیاتی خواند که بی‌شباهت به آنچه آلمان نازی در دهه 30 استفاده می‌کرد، نیست.

نیویورک‌تایمز

«هواپیمای جنگی روسیه پهپاد آمریکایی را بر فراز دریای سیاه سرنگون کرد» عنوان گزارش اصلی نیویورک‌تایمز است. در این گزارش آمده است: «به گفته پنتاگون، یک هواپیمای جنگی روسی روز سه‌شنبه به پهپاد تجسسی آمریکا بر فراز دریای سیاه اصابت کرد و باعث سرنگونی آن در آب‌های بین‌المللی شد. این نخستین برخورد فیزیکی مشخص بین ارتش‌های روسیه و آمریکا از زمان آغاز جنگ در اوکراین در فوریه گذشته است. این سرنگونی بلافاصله تنش بین کاخ سفید و کرملین را تشدید کرد، چراکه مقامات آمریکایی نیروهای روسی درگیر در این حادثه را به رفتار خطرناک متهم کردند.»

//انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.