روابط تهران و ‌آژانس در مسیر درست خود قرار دارد

امیرعبداللهیان در گفت‌وگوی تلفنی با جوزف بورل مطرح کرد:

وزیر امور خارجه در گفتگوی تلفنی هماهنگ‌کننده عالی سیاست خارجی اتحاد اروپا تاکید کرد: روابط تهران و ‌آژانس در مسیر درست خود قرار دارد

به گزارش شهروند آنلاین؛ در گفتگوی تلفنی هماهنگ کننده عالی سیاست خارجی و امنیتی اتحادیه اروپا و وزیر امور خارجه کشورمان طرفین در خصوص گفتگو برای لغو تحریم‌ها، وضعیت اوکراین و همکاری آژانس بین المللی انرژی اتمی و جمهوری اسلامی ایران رایزنی کردند.

حسین امیرعبداللهیان در این گفتگوی تلفنی در خصوص اوکراین گفت: ما در مورد ریشه وضعیت کنونی اوکراین و مخالفت ایران با جنگ قبلا گفتگو کرده‌ایم.

وزیر امور خارجه از آمادگی برای استمرار تلاش ها برای تحقق صلح در سفر آتی خود به مسکو خبر داد و افزود: غرب باید بجای تکرار اتهامات بی اساس علیه ایران، اوکراین را تشویق کند مدارک‌ مستند در نشست رسمی هیات های سیاسی و نظامی دو کشور ارائه دهد و گفتگوی رسمی را جایگزین اتهامات بی اساس و تکراری کند و مشاهده کند که ایران همواره در کنار صلح قرار داد و ‌نه جنگ.

امیرعبداللهیان تاکید کرد: روابط تهران و ‌آژانس در مسیر درست خود قرار دارد.

وزیر امور خارجه همچنین از جوزف بورل در خصوص نحوه نادرست انعکاس اخبار و محتوای توییتش انتقاد کرد.

بورل: همکاری ایران و آژانس روبه جلو است

جوزف بورل نیز در این گفتگو، تلاش خود بعنوان هماهنگ کننده در راستای جمع بندی مذاکرات وین و ابتکار عملی برای منتج به نتیجه شدن گفتگو ها را مورد تاکید قرار داد.

وی افزود: علیرغم وجود اظهاراتی در مورد پهپاد ایرانی در جنگ اوکراین، از تلاش ایران برای کمک به تحقق صلح در منطقه قدردانی می‌کنم.

بورل همکاری ایران و آژانس را گامی مثبت و روبه جلو خواند.

طرفین در این تماس آخرین وضعیت گفتگو برای رفع تحریم ها را مورد توجه قرار دادند./ایرنا

//انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.