استقرار ۱۹ هزار امدادگر در بیش از ۱۶۰۰ نقطه حادثه خیز جاده‌ها

اطلاعیه شماره یک ستاد خدمات نوروزی هلال‌احمر

امدادگران هلال‌احمر با تقویت تیم‌های امدادی و استقرار ۱۹ هزار امدادگر در بیش از ۱۶۰۰ نقطه حادثه خیز جاده‌ها در ایام نوروز بصورت 24 ساعته آماده امدادرسانی به هموطنان حادثه‌دیده هستند

به گزارش شهروند آنلاین؛اطلاعیه شماره یک ستاد خدمات نوروزی هلال‌احمر درباره خدمات ارائه شده توسط امدادگران جمعیت هلال‌احمر، منتشر شد. متن این اطلاعیه به شرح زیر است:

«ضمن تبریک پیشاپیش سال نو به اطلاع هموطنان عزیز می‌رساند امدادگران هلال‌احمر با تقویت تیم‌های امدادی و استقرار ۱۹ هزار امدادگر در بیش از ۱۶۰۰ نقطه حادثه خیز جاده‌ها در ایام نوروز بصورت 24 ساعته آماده امدادرسانی به هموطنان حادثه‌دیده هستند.

در این گذر، اطلاعات روزانه حوادث جاده ای به اطلاع هموطنان عزیز خواهد رسید تا عاملی برای توجه به بیشتر به نکات ایمنی حین سفر و کاهش هر گونه حادثه باشد.

۱. طی سه روز 24 تا 27 اسفند در شروع تعطیلات نوروزی 560 مورد عملیات امدادی برای کمک به هموطنان در حوادث مختلف انجام شده که 315 مورد آن (۶۳ درصد از کل حوادث) مربوط به تصادفات جاده‌ای بوده است.

۲. در این حوادث 68 مسافر درون خودروهای تصادفی، گیر افتاده بودند که با تلاش امدادگران رهاسازی شدند.

۳. در سه روز ابتدایی از اجرای طرح امدادونجات نوروزی، 220 مورد انتقال مصدومان در حوادث مختلف توسط امدادگران جمعیت هلال‌احمر انجام شده است.

توصیه‌های ایمنی برای پیشگیری از تصادفات در سفرهای نوروزی:

۱.  هنگام رانندگی جهت حفظ تمرکز و پرهیز از حواس‌پرتی، از صحبت کردن با تلفن همراه، خوردن و آشامیدن، مشاجره و شوخی خودداری کنید.

۲. قبل از رانندگی باید از سالم بودن وسیله نقلیۀ خود و کارکرد درست قسمت‌های مختلف آن اطمینان پیدا کنید.

۳‌. ضمن توجه به علائم راهنمایی و توصیه‌ها و تذکرات پلیس‌راه، برای پیشگیری از حوادث رانندگی همیشه با سرعت مجاز برانید و از افزایش سرعت خودداری کنید.

مراقبت و پیشگیری و رعایت قوانین مانع از وقوع هرگونه حوادث است و بی توجهی به آن ممکن است شما را در دام و قربانی حادثه قرار دهد.

در هر جای ایران که هستید و در صورت نیاز به امدادرسانی، امدادگران هلال احمر در کوتاه‌ترین زمان ممکن در کنار شما خواهند بود. ندای امداد هلال احمر با شماره تلفن 112 به صورت ۲۴ ساعته آماده پاسخگویی و امداد و نجات افراد حادثه دیده در سراسر کشور است.

ستاد خدمات نوروزی هلال‌احمر»/پایگاه اطلاع‌رسانی جمعیت هلال‌احمر

//انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.