دلگرمی امدادگران به بازدیدهای نوروزی رئیس هلال احمر

رئیس جمعیت هلال احمر در نخسین روز سال نو از 4 پایگاه امداد و نجات جاده‌ای و کوهستان و یک پست موقت خدمات بشردوستانه جوانان هلال احمر در تهران بازدید کرد. بررسی توان عملیاتی پاسخگویی به حوادث در ایام نوروز و گفت‌وگوی صمیمی‌با نجاتگران فعال در پایگاه‌های امداد و نجات، اهداف اصلی بازدیدهای عیدانه پیرحسین کولیوند بود

به گزارش شهروند آنلاین؛بازدید سرزده پیرحسین کولیوند از پایگاه امداد و نجات  مستقر در عوارضی آزادراه تهران-شمال، آغاز عید دیدنی‌های او در اولین روز تعطیلات نوروزی 1402 بود. کولیوند از اتاق درمان سرپایی و انبار اقلام عملیات نجات بازدید و پس از آن به گفت‌وگوی صمیمی‌با امدادگران این پایگاه پرداخت.
پایگاه امداد و نجات عوارضی آزادراه تهران_ شمال در 2 رشته جست‌وجو و نجات جاده‌ای و نجات در کوهستان در تمام ایام سال و به صورت شبانه‌روزی آماده عملیات است.

 پایگاه چیتگر

دومین مقصد رئیس جمعیت هلال احمر، یکی از مهم‌ترین پایگاه‌های امداد و نجات در استان تهران بود. پایگاه و امداد و نجات خلبان شهید عاصم ترابی در ورودی پارک چنگلی چیتگر از اتوبان تهران_کرج، نجاتگران خبره زن و مرد را در قالب تیم‌های جست‌وجو و نجات ساماندهی کرده و از توان عملیاتی بالایی برخوردار است. در بازدید کولیوند از این پایگاه، پاسخگویی به سوالات و شنیدن مطالبات دختران تیم توانا، بیشترین زمان را در برگرفت.

رئیس جمعیت هلال احمر در پایگاه امداد و نجات چیتگر گفت: «با پیگیری‌های ما در سال گذشته نتیجه داد. بنابراین امسال خودروهای نجات نو خریداری و تجهیز می‌شود تا در اختیار پایگاه‌ها قرا گیرد.»

او با آرزوی سلامتی برای همه امدادگران مشارکت کننده در طرح ملی امداد و نجات نوروزی در دفتر ثبت پایگاه چیتگر نوشت:«سال جدید که با همراهی بهار و ماه رحمت و مغفرت الهی آغاز شده را به عزیزترین همکارانم تبریک عرض می‌کنم.»

پست خدمات بشردوستانه جوانان هلال احمر در کنار دریاچه چیتگر

سومین مقصد رئیس جمعیت هلال احمر بازدید از پست موقت خدمات بشردوستانه جوانان هلال احمر در کنار دریاچه چیتگر در منطقه 22 تهران بود. کولیوند در بازدید از غرفه دوستدار کودک و خیمه نماز برپا شده؛ از نزدیک در جریان فعالیت‌های فرهنگی جوانان هلال احمر در ایام نوروز قرار گرفت.

او با آرزوی کاهش تصادفات جاده‌ای در نوروز امسال، به پویش «بهرفت» پیوست. پویش «بهرفت» با هدف بهبود رفتارهای ترافیک‌ساز مردم در سفرهای نوروزی توسط سازمان جوانان هلال احمر برگزار می‌شود و تمرکز اصلی آن بر پرهیز از رانندگی در زمان خستگی است.

در نوروز امسال 500 پست‌ خدمات بشردوستانه هلال احمر در ورودی شهرها و اماکن گردشگری تلاش می‌کنند، فرصتی برای توقف رانندگان و سرگرمی خانواده‌ها در زمان سفر فراهم کنند و در این فرصت اصول هفتگانه نهضت بین‌المللی صلیب سرخ و هلال احمر برای عموم میهمانان نوروزی، به خصوص کودکان تشریح می‌شود.

 پایگاه امداد و نجات کوهستان کلکچال

رسیدن به مقصد بعدی بازدیدهای نوروزی رئیس جمعیت هلال احمر در اولین روز عید از جاده‌های پرپیچ و خم و اندکی پیاده‌روی در کوهستان کلکچال شروع شد. بعد از ظهر امروز هوا سرد بود اما تعداد زیادی از مسافران و طبیعت‌گردان پس از 2 ساعت کوهنوردی از پارک جمشیدیه به مقابل پایگاه امداد و نجات هلال احمر در کوهستان کلکچال رسیده‌بودند و در حالی که تجهیزات لازم به همراه نداشتند مسیر خود برای صعود به قله را ادامه دادند. به همین دلیل، کلکچال پر حادثه‌ترین کوهستان ایران است. کوهستانی در شمال شهر تهران که از پر رفت‌وآمدترین مسیرهای کوهنوردی در  کشور است.

کولیوند در این بازدید در جریان مشکلات عملیات نجات در کوهستان کلکچال و جزئیات فنی مشترک در این عملیات‌ها قرار گرفت و با قدردانی از تلا‌های نجاتگران داوطلب این پایگاه‌ گفت:« خدمات هلال احمر در شرایط سخت کوهستان کلکچال کم‌نظیر است.»

 پایگاه امداد و نجات گردنه قوچک

حضور در پایگاه امداد و نجات گردنه قوچک در ابتدای جاده لواسان، پایان بخش‌ بازدیدهای نوروزی رئیس جمعیت هلال احمر در اولین روز سال جدید بود. آخرین باری که امدادگران این پایگاه حضور کولیوند را در جمع خودشان تجربه کرده بودند؛ شب یلدا سال 1400 بود. امدادگرانی که امروز پس از گذشت 16 ماه از نشستن کولیوند بر صندلی ریاست هلال احمر، بسیاری از مطالبات خود را برآورده شده می‌دیدند و این موضوع باعثت قدردانی آن‌ها از رئیس چمعیت هلال احمر شد.

کولیوند در این بازدید با نجاتگران فعال در پایگاه گفت‌وگو کرد و پس از آن شاهین فتحی رئیس جمعیت هلال احمر استان تهران گزارشی از اقدامات امداد و نجات هلال احمر در بخش لواسانات را ارائه کرد./پایگاه اطلاع‌رسانی جمعیت هلال احمر

//انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.