مهمترین اقدامات دولت در سال ۱۴۰۱ چه بود؟

دستاوردهای دولت سیزدهم به روایت رئیس شورای اطلاع رسانی دولت

رئیس شورای اطلاع رسانی دولت، ایجاد نقاط امید در کشور، رفع کاهش تنش های آبی، ایجاد شفافیت اقتصادی تا برخی گشایش ابرطرح های کلان را در زُمره اقدامات بزرگ دولت در ۱۴۰۱ برشمرد

به گزارش شهروند آنلاین؛«سپهر خلجی» به گوشه‌هایی از فعالیت‌های دولت سیزدهم در یکسال اخیر گریزی زد و گفت: بنای فعالیت این دولت بازگشت ریل اساسی کشور به ریل انقلاب بوده وتمام جهت گیری‌هایی که دولت سیزدهم در یکسال و نیم اخیر داشته در همین راستا بوده است.

وی افزود: دولت در برخی موارد موفق ظاهر شده و در برخی موضوعات نیز بنا بر ملاحظات یا دلایلی، آنطور که خواست و انتظار دولت بوده به خوبی پیش نرفته است.

رئیس شورای اطلاع رسانی دولت یکی از اقدامات موفق دولت را در زمینه مبارزه با فساد به عنوان شعار گفتمانی، «حذف امضاهای طلایی» و «تسهیل و رفع موانع در مجوزهای کسب و کار»، «شفافیت اقتصادی و انتشار اسامی اَبَر بدهکاران بانکی» و «گشت ارشاد مدیران» یاد کرد.

خلجی گفت: دولت در حوزه نگاه به حل مسائل زمین مانده در کشور که بسیاری از دولت‌ها فقط در حد حرف اکتفا کردند، اقدامات بزرگی را انجام داد که نمونه عملی آن، «رتبه بندی معلمان» بود که با وجود هزینه های سنگین، پس از سال ها اجرایی شد.

وی به سیاست «حذف ارز ترجیحی» اشاره کرد و افزود: ارز ترجیحی زمینه ای برای فعالیت های غیر شفاف یک عده خاص شده بود که در نهایت دولت این منابع را با نگاه عدالت در بین مردم توزیع کرد و یارانه های نقدی افزایش یافت.

خلجی «طرح انتقال آب به فلات مرکزی ایران» را اقدامی بزرگ در این دولت برشمرد و گفت: فلات مرکزی ایران که دچار کم آبی شدید شده بود با آغاز این طرح از حدود سه ماه اخیر و در سفر استانی رئیس جمهور به یزد کلید خورد که طی سه سال و نیم آینده به بهره برداری خواهد رسید.

به گفته رئیس شورای اطلاع رسانی دولت، با این اقدام آب خلیج فارس در سه نقطه یعنی به کرمان، یزد و اصفهان انتقال می یابد.

او «ایجاد نقاط امید» توسط دولت و تاکید ویژه رهبر معظم انقلاب را گوشه ای از فعالیت های این دولت عنوان کرد و گفت که در یک ماه پایانی سال ۱۴۰۱ اقدامات بزرگی چون، «گشایش بزرگترین آبرسانی منطقه زیست محیطی غرب آسیا در نجات دریاچه ارومیه»، «بهره برداری ازفاز ۱۴ پارس‌جنوبی»، «افتتاح کلان بیمارستان حضرت مهدی(عج)» کلان طرح حوزه سلامت کشور، «راه اندازی نخستین مرکز جامع درمان سرطان در کشور» و «بهره برداری یکی از بزرگترین طرح‌های پالایشی منطقه خاورمیانه در آبادان» در کشور رخ داده است.

رئیس شورای اطلاع رسانی دولت در عین حال گفت: با وجود این اقدامات موثری دولت سیزدهم، برخی نمی خواهند این اقدامات دیده شود و حتی. بعضی از رسانه ها فعالیت های بزرگ را حذف می کنند تا با دیده نشدن این اقدامات، مردم امیدوار نشوند.

رئیس ستاد اطلاع‌رسانی و تبلیغات اقتصادی کشور این را هم گفت که تفاوت این دولت با دولت های گذشته این است که در بدترین شرایط تحریمی که تمام دشمنان خارجی با برخی از عناصر داخلی هم پیمان شدند تا بگویند «نمی شود» اما این دولت می گوید، «می شود و ما می توانیم».

خلجی اظهار داشت: سالی که گذشت، نخستین سالی بود که آغاز و پایانش در اختیار دولت سیزدهم بود زیرا تنها نیمی از سال ۱۴۰۰ در اختیار این دولت بود که بعضی از مسیرها در سال قبل پایه گذاری شده بود.

رئیس شورای اطلاع رسانی دولت یادآور شد: دولت در این سال در کنار نقاط فراز، چالش هایی هم داشت که بخشی از آن فتنه پاییز ۱۴۰۱ بود که برآمده از یک توطئه امینتی و طراحی برای اختلال در خدمت رسانی جمهوری اسلامی ایران به مردم بود.

وی خاطر نشان ساخت: این فتنه با هدف ایجاد شکاف و درگیر کردن کشور در مساله ای که روند رو جلو نظام و دولت را دچار وقفه کند، به راه افتاد.

او گفت: در این اَبَر طرح، دشمنان دیپلمات‌ها و سفیران و برخی روسای جمهور خارجی موضع‌گیری کردند و با راه اندازی تجمعات اجاره ای به دنبال ایجاد وقفه در نظام شدند که با کمک و حضور مردم در صحنه که اوج آن در راه پیمایی ۲۲ بهمن بود، از این مرحله عبور کردیم.

خلجی با تاکید بر اینکه‌آسیب های ناشی از این فتنه باید جبران شود، افزود: نقاط امید ملت فراوان است و دشمن هم مشغول طراحی های خویش است و بنابراین باید با همدلی مردم باید از این موانع پرید./ایرنا

//انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.