رکورد تازه‌ هزینه‌های تبلیغاتی برای ورود به کاخ سفید

سه‌میلیارد و ۷۰۰میلیون دلار کمک‌های مالی انتخاباتی در آمریکا

امسال، تا روز بیست‌ونهم اکتبر (هشتم آبان) بایدن ۹۵۲میلیون دلار و ترامپ ۶۰۱میلیون دلار کمک مالی انتخاباتی کسب کرده‌اند

شهروند آنلاین: کارلا بلایکر تحلیلگر آلمانی در مقاله مفصلی به هزینه مبارزات انتخاباتی ایالات متحده پرداخته است. او مقاله را با گفتاری از مارک هانا، سناتور ایالت اوهایوی آمریکا در سال ۱۸۹۵ آغاز کرده است: «دو عامل در امور سیاسی پراهمیت‌اند: نخست پول، و دومی را فراموش کرده‌ام».

راه ورود به کاخ سفید برای نامزدهای انتخاباتی ناهموار و پرهزینه است. امسال طرفداران احزاب آمریکایی برای پیروزی نامزدهای محبوب خود حسابی مایه گذاشته‌اند.

با گذشت ۱۲۵ سال هنوز این سخن طنزآمیز و درعین حال جدی در رابطه با سیاست در ایالات متحده معتبر است.

پیشتر گفته می‌شد که در انتخابات آمریکا نامزدی پیروز خواهد شد که بیشترین مبلغ را برای تبلیغات هزینه می‌کند، اما در سال ۲۰۱۶ چنین نبود. بر اساس آماری که بلایکر عرضه کرده، هیلاری کلینتون ۵۸۶میلیون دلار و ترامپ ۳۵۱میلیون دلار کمک مالی برای مبارزه انتخاباتی جمع‌آوری کرده بودند.

امسال، تا روز بیست‌ونهم اکتبر (هشتم آبان) بایدن ۹۵۲میلیون دلار و ترامپ ۶۰۱میلیون دلار کمک مالی انتخاباتی کسب کرده‌اند.

بر اساس اطلاعات کمیسیون انتخابات فدرال ایالات متحده (FEC)، تمامی نامزدهای انتخاباتی برای انتخابات امسال مبلغ سه‌میلیارد و ۷۰۰میلیون دلار جمع‌آوری کرده‌اند که رکورد تازه‌ای به ‌شمار می‌رود.

به گفته این کمیسیون که بودجه تبلیغات انتخاباتی را تنظیم می‌کند، تاکنون سه‌میلیارد و ۵۰۰دلار این مبلغ هزینه شده است.

البته این مقادیر تنها برای کمک به دو نامزد نهایی جمهوری‌خواه و دموکرات نبوده است، بلکه برای رقابت‌های درون‌حزبی و هچنین طرفداران احزاب دیگر پرداخت شده است.

در آمریکا احزاب کوچک مانند لیبرتین و سبزها هم وجود دارند که در مبارزات انتخاباتی شرکت می‌کنند اما سهم ناچیزی از آرا را به‌ دست می‌آورند.

این احزاب گاهی اوقات به نامزدهای دیگر هم کمک می‌کنند. امسال بسیاری از مخالفان ترامپ از حزب سبزها خواستند هووی هاوکینز، نامزد حزب را از شرکت در رقابت‌ انتخاباتی منصرف کنند، زیرا نگرانند که از این طریق آرای بخشی از نیروهای دموکرات طرفدار محیط‌زیست به‌ هدر برود و به تقویت ترامپ بینجامد. اما سبزها موافقت نکردند.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.