خدمت‌ در سراسر کشور ادامه دارد

در پنج روز اول اجرا بیش از 424 هزار نفر از خدمات آمران سلامت هلال احمر بهره بردند

در اجرای طرح آمران سلامت جمعیت هلال احمر در پیشگیری از بیماری کرونا از پنجم تا 10 آبان ماه بیش از 424 هزار نفر از این خدمات بهره‌مند شدند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال احمر؛ ۳۴۱ نفر از داوطلبان و جوانان هلال احمر گیلان در قالب ۱۱۲ تیم در طرح “آمران سلامت” فعالیت می کنند.

سیاوش غلامی مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گیلان ضمن اشاره به تعداد پایگاه های آمران سلامت در استان گیلان افزود: ۷۱ پایگاه آمران سلامت و ۴۱ خانه هلال و همچنین تیم های سیار سحر و سحاب جوانان در این طرح فعال هستند.

وی اظهار کرد: از ۵ آبان ماه سال جاری تا امروز 10 آبان، بیش از 5 هزار و ۲۶۴ نفر از خدمات طرح آمران سلامت در استان گیلان بهره مند شده اند.

بهره مندی بیش از 56 هزار و ۲۸۵ نفر از خدمات آمران سلامت در کرمانشاه

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه گفت: 303  نفر از داوطلبان و جوانان کرمانشاه در قالب ۳۶ تیم در طرح “آمران سلامت” فعالیت دارند.

فرزین معتمدی افزود: از ۵ آبان ماه سال جاری تا امروز 10 آبان، بیش از56 هزار و ۲۸۵ نفر از خدمات طرح آمران سلامت در استان کرمانشاه بهره مند شده اند.

خدمت رسانی به بیش از 5 هزار نفر از طرح آمران سلامت هلال احمر در قم

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قم نیز گفت: تاکنون 5 هزار و 299 نفر از طرح آمران سلامت جمعیت هلال احمر استان قم بهره‌مند شدند.

محمدرضا بهرامی افزود: این طرح در مکان‌های پرتردد و شلوغ از جمله حرم مطهر حضرت معصومه(س)، مسجد مقدس جمکران، خانه‌های هلال، ساختمان ستاد، فروشگاه ها و میادین اصلی شهر، داروخانه هلال احمر، بوستان نرگس، کوه خضرنبی و اکیپ های سیار با حضور 172 نفر از جوانان و داوطلبان خواهر و برادر اجرا شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قم گفت: در اجرای این طرح تعداد 884 عدد ماسک توزیع و 43 لیتر محلول ضدعفونی استفاده شده است.

ارائه خدمات به بیش از 6 هزار و 500 نفر در یزد

 مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد از ارائه خدمت به بیش از 6 هزار و 500 نفر از مردم استان در طرح آمران سلامت هلال احمر استان یزد در سه روز نخست اجرای این طرح خبر داد.

محسن حرازی زاده یزدی افزود: تعداد 72 پایگاه برای آموزش، فرهنگ سازی و ترویج مواجهه با کرونا توسط هلال احمر و در قالب طرح آمران سلامت تشکیل شد که در آن 216 نفر روز از اعضای جوانان، داوطلبان و امدادگران مشارکت دارند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد اظهار کرد: همچنین با استفاده از ظرفیت خانه های هلال و تیم های سحر و سحاب در سطح استان با تجهیزات حفاظتی بهداشتی، بیش از 6 هزار و 569 نفر از هموطنان را به حفظ فاصله اجتماعی و استفاده از تجهیزات بهداشتی تشویق کردند که در همین راستا تعداد 3 هزار و 780 ماسک، و بیش از 120 لیتر مواد ضد عفونی و بروشور آموزشی توزیع شده است.

  بهره مندی بیش از ۱۱ هزار نفر از خدمات طرح آمران سلامت اردبیل

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل هم از بهره مندی ۱۱ هزار و ۲۷۴ نفر از خدمات طرح آمران سلامت خبر داد.

رامین معبودی افزود: 39 تیم طی سه روز اول اجرای طرح آمران سلامت فعال بوده که این تیم ها شامل 33  تیم ثابت و سیار و ۶ خانه هلال بوده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل با بیان اینکه در سه روز اول اجرای این طرح ۲۹۱ نفر/ روز عضو جمعیت هلال احمر استان اردبیل مشارکت داشته اند، ادامه داد: ۱۷۶ نفر از آن ها برادر و ۱۱۵ نفر هم خواهر بودند.

معبودی اظهار کرد: در این مدت یک هزار و ۷۱۰ عدد ماسک و ۵۲ لیتر محلول ضدعفونی مصرف شده است.

آمران سلامت در آذربایجان شرقی به 29 هزار نفر خدمات ارائه دادند

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان آذربایجان‌شرقی از برپایی ۱۱۱ ایستگاه طرح آمران سلامت درسطح استان آذربایجان شرقی و ارائه خدمات به ۲۹ هزار تن از هموطنان خبر داد.

دکتر حمید حسین پور گفت: در این طرح ۹۸ تن از اعضای خواهران و ۲۰۸ تن از اعضای برادران ایفای نقش کردند و در مدت 2 قریب به ۴ هزار و ۵۰۰ عدد ماسک در میان شهروندان توزیع کردند.

برپایی 170 پایگاه  آمران سلامت و ارائه خدمات به  صد هزار نفر در خراسان رضوی

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان خراسان رضوی از برپایی 170 پایگاه طرح آمران سلامت درسطح استان خراسان رضوی و ارائه خدمات به یکصد هزار نفر از هموطنان خبر داد.

سید مجتبی احمدی گفت: در مدت پنج روز از اجرای طرح، یک هزار و 819 نفرروز از اعضا خدمت رسانی به هموطنان را به عهده داشتند و بیش از 28 هزار ماسک میان شهروندان توزیع شد.

وی با اشاره به مصرف 236 لیتر مایع ضد عفونی در پایگاه ههای آمران سلامت اظهار کرد: شعب مشهد با 38 پایگاه، کاشمر با 12 پایگاه و نیز جوین، بردسکن، تربت حیدریه و تربت جام هر کدام با 10 پایگاه به ترتیب بیشترین تعداد پایگاه‌های طرح آمران سلامت هلال احمر استان را به خود اختصاص داده اند.

بهره‌مندی بیش از ۴۲ هزار و ۷۰۰ نفر در خوزستان

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان خوزستان از بهره‌مندی بیش از ۴۲ هزار و ۷۰۰ نفر از خدمات ارائه شده در ایستگاه های طرح آمران سلامت استان خوزستان خبر داد.

علی خدادادی با اشاره به فعالیت ۶۷۵ نفر از جوانان و داوطلبان هلال احمر استان اظهار کرد: آنها با برپایی ۲۲۵ پایگاه ثابت و سیار، در اماکن پرتردد شهری حاضر شده و به ارائه خدمت می پردازند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان خوزستان افزود : مجریان این طرح علاوه بر ارائه راهنمایی‌های لسانی به افرادی که نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک و حفظ فاصله فیزیکی کم توجهی کرده و سلامت خود و جامعه را به مخاطره انداخته اند، بیش از ۲۳ هزار و ۸۰۰ ماسک نیز اهدا کردند.

16 هزار نفر در خراسان جنوبی تحت پوشش طرح آمران سلامت قرار گرفتند

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی گفت: از ابتدای اجرای طرح آمران سلامت ‌تاکنون 16 هزار و 335 نفر تحت پوشش خدمات ارائه شده قرار گرفتند.

محمدرضا رضایی با بیان اینکه در راستای اجرای این طرح بیش از 500 نفر از جوانان داوطلب هلال احمر در قالب ۶۱ پایگاه ثابت و 65 تیم سیار به ارائه خدماتی پیرامون قطع زنجیره انتقال کرونا می پردازند، اظهار کرد: تاکنون بیش از 5 هزار ماسک بین افرادی که از پوشیدن آن در محیط های عمومی خودداری میکند توزیع شده است.

بهره مندی بیش از ۷ هزار و ۷۰۰ نفر در  ایلام 

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان ایلام نیز با اشاره به اجرای طرح ملی آمران سلامت با هدف مبارزه با شیوع کرونا گفت: از آغاز طرح ۵ آبان تا کنون ۷ هزار و ۷۲۲ نفر در سراسر استان از خدمات این طرح بهره‌مند شده اند.

علی اصغر علی اکبری بیان کرد: ۵۰۰ نفر روز از اعضای جوانان و داوطلبان جمعیت هلال احمر استان در قالب ۴۸ تیم در طرح “آمران سلامت” فعالیت می کنند.

بهره مندی 8 هزار و 508 نفر از خدمات آمران سلامت در بوشهر

مدیرعامل جمعیت جمعیت هلال احمر استان بوشهر گفت: از آغاز اجرای این طرح از پنجم آبان ماه، تاکنون 8 هزار و 508 نفر از خدمات آمران سلامت در استان بهره مند شده اند.

غلامرضا حاجیانی در خصوص فعالیت های هلال احمر استان در مقابله با شیوع کرونا افزود: 4 هزار و 580  امدادگر، نجاتگر ،اعضا جوانان و داوطلبان و کارکنان جمعیت هلال احمر استان بوشهر پایگاه های تب سنجی و پیشگیری از کرونا در طول دوماه طرح غربالگری مسافران را در مبادی ورودی شهر انجام دادند، و با تلاش معاونت داوطلبان جمعیت هلال احمر استان بوشهر توزیع ۸۲۶ بسته حمایتی به ارزش ۳۰۰ میلیون ریال ویژه خانوارهای متاثر از کرونا در مناطق کم برخوردار استان بوشهر انجام شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان بوشهر گفت: تعداد 965 هزار و ۱۲ نفر از مسافران در مبادی ورودی شهرها در قالب 356 هزار و ۵۵۰ خودرو در اسفند 1398 لغایت پایان فروردین 1399 بهره وران خدمات عام المنغعه جمعیت هلال احمر بودند، همچنین 100 تراکت، پوستر و انیمیشن دیجیتال در فضای مجازی با موضوع کرونا توسط معاونت آموزش و پژوهش جمعیت هلال احمر استان بوشهر تولید شده است.

غلامرضا حاجیانی افزود: در حال حاضر طرح آمران سلامت با محوریت درخواست از مردم برای رعایت فاصله گذاری اجتماعی، و زدن ماسک از تاریخ 5 آبان لغایت 15 آبان ادامه دارد، ۴۰ پایگاه هلال احمر در سطح استان و محل های پر تراکم شهرها جهت تشویق مردم به زدن ماسک و همچنین توزیع ماسک و مواد ضد عفونی کننده به مردم در حال فعالیت می باشند.

وی همچنین از تهیه و توزیع  ۳۰ هزار عدد ماسک و تعداد ۳ هزار عدد الکل ضد عفونی خبر داد و افزود: این مواد برای افراد دارای بیماری خاص با هماهنگی انجمن بیماری های خاص توسط معاونت داوطلبان جمعیت هلال احمر استان بوشهر انجام گردید و توزیع شد،و در راستای حفظ سلامتی کارکنان جمعیت هلال احمر، توزیع ماسک و الکل ضد عفونی میان کارکنان جمعیت هلال احمر استان بوشهر انجام می پذیرد.

بهره مندی بیش از 55 هزار و 220 نفر در آذربایجان غربی

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر استان آذربایجان غربی ضمن بازدید از یکی از پست های آمرین سلامت در شهر ارومیه با اشاره به حضور فعال طلاب و روحانیون هم استانی در اجرای این طرح ابراز داشتند جمعیت هلال احمر با استفاده از ظرفیت ارزشمند حضور طلاب و علماء بزرگوار در قالب کانون های طلاب و رابطین فرهنگی دفتر نمایندگی ولی فقیه در تمامی شعب جمعیت هلال احمر استان همواره از خدمات بشردوستانه این بزرگواران در جهت کاهش آلام بشری بهره مند شده است.

حجت الاسلام و المسلمین پیروزفر افزود: در همین راستا بیش از 1930 نفر از اعضاء جوان و داوطلب جمعیت هلال احمر استان با برپایی 143 پست ثابت و سیار به صورت روزانه مشغول خدمت رسانی به هم استانی های عزیز در قالب راهنمایی، مشاوره و ارائه خدمات بهداشتی برای مقابله با کرونا  هستند.

وی ضمن خرسندی از اجرای موفق این طرح در روزهای گذشته به بهره مندی بیش از 55 هزار و 220 نفر از هم استانی ها از خدمات این پست ها اشاره و از تلاش های جوانان و داوطلبان، مدیر عامل و کارکنان جمعیت هلال احمر استان تقدیر به کرد.

توصیه های بهداشتی آمران سلامت به 80 هزار شهروند مازندرانی

مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران از خدمت رسانی این جمعیت در قالب ارائه توصیه های بهداشتی مقابله با کرونا به 80 هزار نفر در طرح آمران سلامت خبر داد.

غلامعلی فخاری با اشاره به اینکه توزیع 8 هزار ماسک بهداشتی و 80 لیتر موادضدعفونی کننده از جمله اقدامات انجام شده در این طرح بوده است، افزود: 527 تیم فعال در راستای اجرای طرح آمران سلامت دراستان مشارکت دارند.

وی با اشاره به مشارکت 85 میلیون ریالی خیران و داوطلبان در اجرای این طرح گفت: هلال احمر استان از آغاز بحران کرونا با بسیج همه امکانات نرم افزاری و سخت افزاری و هم افزایی با سایر دستگاههای اجرایی در عرصه مهار این ویروس منحوس مشارکت دارد.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.