هشدار به مسافران برای پیشگیری از تصادفات در موج بازگشت از سفرهای نوروزی

اطلاعیه شماره ۴ ستاد خدمات نوروزی هلال احمر

جمعیت هلال احمر در اطلاعیه شماره ۴ ستاد خدمات نوروزی خود توصیه‌هایی برای بازگشت مسافران دارد

به گزارش شهروند آنلاین؛با پایان یافتن دور اول سفرهای نوروزی، جمعیت هلال احمر در اطلاعیه شماره ۴ ستاد خدمات نوروزی خود توصیه‌هایی برای بازگشت مسافران دارد.اطلاعیه شماره ۴ ستاد خدمات نوروزی هلال احمر به شرح زیر است:

  1. طبق آخرین گزارش‌ها، وضعیت امداد و نجات مسافران در سطح جاده‌های کشور در 8 روز ابتدایی طرح امدادونجات نوروزی، حدود 26 هزار نفر از خدمات امدادی هلال‌احمر در حوادث مختلف که بیشترین آنها تصادفات جاده‌ای بوده، استفاده کرده اند و 1500 مسافر در حوادث ترافیکی و شرایط جوی ناپایدار اسکان اضطراری یافته‌اند. 8 هزار و 876 درمان در محل حادثه  به مسافران و آسیب‌دیدگان در حوادث ارائه شده و رهاسازی 183 مصدوم سوانج جاده ای ازجمله اقدامات امداگران هلال‌احمر تاکنون بوده است.

2 امداگران هلال احمر تاکنون 800 مورد عملیات امداد و نجات مسافران را در سطح جاده‌های کشور و برای کمک به مسافران نوروزی انجام داده اند.

3.تعداد 13 هزار و 793 تن با مراجعه حضوری به مراکز درمانی هلال احمر از خدمات امداد و درمان هلال احمر در ایام نوروز استفاده کرده اند.

  1. 69 هزار امدادگر، جوان و داوطلب هلال احمر در 2 هزار پایگاه و پست امدادی و بشردوستانه تاکنون بیش از 600 هزار نفر/خدمت امدادی و بشردوستانه به مسافران نوروزی ارائه نموده اند.

هشدار جدی: با توجه به پایان دور اول سفرهای نوروزی و موج بازگشت مسافران، توصیه‌های ایمنی زیر را برای حفظ جان خود و خانواده‌تان رعایت کنید:

الف. زمان سفر را طوری تنظیم‌ کنید که به ساعات پرترافیک در ورودی شهرها برنخورید.

ب. برای سریعتر رسیدن به مقصد، راهها و یا جاده‌های فرعی را انتخاب نکنید.

پ. شرایط آب و هوای مسیر را بررسی کنید و حتما لباس گرم، زنجیر چرخ و کیف شرایط اضطرار به همراه مقداری مواد غذایی برای ۷۲ ساعت همراه داشته باشید.

ت. درصورت احساس خستگی و خواب آلودگی حتما استراحت نمایید. قانون هر دو ساعت رانندگی، یک ربع استراحت را فراموش نکنید.

مراقبت و پیشگیری و رعایت قوانین مانع از وقوع هرگونه حادثه است و بی توجهی به آن ممکن است شما را در دام و قربانی حادثه قرار دهد.

در هرجای ایران که هستید امدادگران هلال احمردرصورت نیاز به امداد ونجات در حوادث درکوتاه ترین زمان ممکن درکنار شما خواهدبود

جمعیت هلال احمر با شماره تلفن امدادی 112 به صورت 24 ساعته، آماده پاسخگویی به مردم و امداد و نجات افراد حادثه دیده است./پایگاه اطلاع‌رسانی جمعیت هلال احمر

 

//انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.