٢میلیون نفر در ۴ روز از موزه‌ها و پایگاه‌های میراث‌جهانی بازدید کردند

قائم‌مقام وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: از ٢٨ اسفند تا دوم فروردین بیش از٢ میلیون نفر از بناهای تاریخی، موزه‌ها وپایگاه‌های میراث ملی و جهانی بازدید کرده‌اند

به گزارش شهروند آنلاین؛علی دارابی گفت: از ٢٨ اسفند تا دوم فروردین ١۴٠٢ بیش از ٢ میلیون نفر از بناهای تاریخی، موزه‌ها و پایگاه‌های میراث ملی و جهانی بازدید کرده‌اند، استان‌های فارس، اصفهان و تهران به ترتیب مقاصد نخست بازدیدکنندگان بوده است.

قائم‌مقام وزیر میراث فرهنگی، گردشکری وصنایع دستی گفت: حافظیه، تخت‌جمشید، سعدیه در شیراز، ارگ کریم خانی و پاسارگاد در شیراز، باغ فین کاشان، کاخ موزه چهلستون و عمارت عالی قاپو در اصفهان، مجموعه تاریخی وفرهنگی سعدآباد، کاخ گلستان ومجموعه تاریخی-فرهنگی نیاوران در تهران و آرامگاه فردوسی در توس، پربازدیدترین مکان‌ها و بناهای تاریخی بوده است که مردم در این چهار روز بازدید کرده‌اند.

ثبت رکورد سعدآباد، بازدید ١١ هزار نفری در روز اول نوروز

مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد در نخستین روز از بهار ۱۴۰۲، میزبان ۱۱ هزار گردشگر نوروزی بود و رکورد سال گذشته خود را ارتقاء داد.

طبق آمار اعلام‌شده از سوی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، در نخستین روز از بهار ۱۴۰۲، تعداد ۱۰ هزار و ۸۹۹ نفر از موزه‌های مجموعه سعدآباد بازدید کردند که از این میزان، ۲۲ بازدیدکننده غیرایرانی بودند.

بدین ترتیب، مجموعه سعدآباد عنوان «پربازدیدترین موزه تهران در نخستین روز از بهار» را به خود اختصاص داد.

به گزارش ایرنا، امسال نوروز و ماه مبارک رمضان همزمان شده است و وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و نهادهای متولی امور فرهنگی و شهرداری‌ها برنامه‌های متنوعی برای گردشگران و مسافران تدارک دیده‌اند.

ساعت کار موزه‌ها و اماکن تاریخی زیر مجموعه وزارت میراث‌فرهنگی تا ساعت ٢٢ افزایش یافته است. بیشتر مراکز گردشگری در کلان‌شهرها هم تا نیمه‌شب پذیرای گردشگران و علاقه‌مندان و مسافران نوروزی هستند.

آمار ترافیک جاده‌ها و آمار بازدید از اماکن تاریخی در دومین نوروز پس از کرونا نشان می‌دهد با موج فزاینده سفرهای داخلی روبرو هستیم.

هفته اول تعطیلات فردا جمعه (۴ فروردین) به پایان می‌رسد و موج بازگشت مسافران به شهرهای خود آغاز شده است و از روز شنبه موج دوم سفرها به مقاصد گردشگری آغاز می‌شود./ ایرنا

//انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.