شدیدترین تصادفات در استان‌های فارس، کرمان و خراسان شمالی/ افزایش ۴ برابری احتمال تصادف با استفاده از موبایل در حین رانندگی

اطلاعیه شماره 5 هلال‌احمر

جمعیت هلال‌احمر با صدور اطلاعیه شماره ۵ ، توصیه‌هایی برای حفط جان مسافران ارائه کرد

به گزارش شهروند آنلاین؛جمعیت هلال‌احمر با صدور اطلاعیه شماره ۵ و اعلام اسامی استان‌های دارای بیشترین و شدیدترین تصادفات در نوروز امسال، توصیه‌هایی برای حفط جان مسافران ارائه کرد. اطلاعیه شماره 5 ستاد خدمات نوروزی این جمعیت به شرح زیر است:

  1. 1. طبق آخرین گزارش مرکز کنترل و هماهنگی عملیات اضطراری هلال‌احمر، امدادگران هلال احمر تاکنون به بیش از  30 هزار نفر در حوادث مختلف بویژه  تصادفات جاده‌ای، خدمات ارائه کرده اند. ازجمله انتقال 726 مصدوم به مراکز درمانی و رهاسازی 206 مصدوم سوانح ترافیکی از درون خودروها صورت گرفته است.
  2. 2. طی  9 روز از اجرای طرح امداد نوروزی در سطح جاده‌های کشور، 51 درصد از عملیات امدادونجات که توسط امدادگران انجام شده، مربوط به عملیات جاده‌ای بوده و در مقایسه با سال گذشته، حضور و مشارکت امدادگران جمعیت هلال احمر در طرح نوروزی، 46 درصد افزایش داشته است.
  3. 2.  طی روزهای اخیر، در روز دوم فروردین   بیشترین عملیات امدادونجات انجام شده و بیشترین سوانح ترافیکی در خروجی‌های تهران به سمت مازندران و خروجی‌های اصفهان به سمت جنوب کشور اتفاق افتاده است.
  4. 3. براساس تحلیل‌های انجام شده در عملیات‌های جاده‌ای 9 روز گذشته، شدیدترین تصادفات در استان‌های فارس، کرمان، خراسان شمالی و سیستان و بلوچستان به وقوع پیوسته است.

۳. توصیه‌های ایمنی زیر را برای حفظ جان خود و خانواده‌تان رعایت کنید:

الف. استفاده از تلفن همراه در حین رانندگی، احتمال تصادف را تا 4 برابر افزایش می دهد. از هر چیزی یا کاری که حواستان را پرت می‌کند، دوری کنید.

ب. اگر قصد متوقف کردن خودرو در کنار جاده را دارید؛ با استفاده از علائم و نشانه‌های ایمنی، سایر رانندگان را مطلع کنید تا با فاصله مناسب از خودروی شما عبور کنند.

پ. پوشیدن لباس های با رنگ روشن و استفاده از نوارهای شبرنگ روی لباس باعث دیده شدن فرد در هنگام شب توسط دیگران می‌شود و پوشیدن لباس های سیاه و تیره در هنگام شب، باعث دیده نشدن فرد توسط وسایل نقلیه می‌شود.

ت. یکی از دلایل اصلی حوادث ترافیکی، خستگی و خواب آلودگی رانندگان است، پس اگر احساس خواب‌آلودگی دارید، استراحت کنید. قانون هر 2 ساعت رانندگی، یک ربع استراحت را فراموش نکنید.

ث. تیغه‌های برق پاک کن را از نظر ظاهری و مکانیکی بررسی کنید. ممکن است بدنه تیغه‌ها از نظر ظاهری سالم باشند ولی بخش پلاستیکی آنها کارایی و کیفیت لازم را نداشته باشند. قبل از رانندگی در جاده از تمیز بودن شیشه‌های خودرو و آینه‌ها و سالم بودن برف پاک کن‌ها و چراغ های جلو عقب و چراغ ترمز مطمئن شوید.

ستادخدمات نوروزی هلال احمر»/پایگاه اطلاع‌رسانی جمعیت هلال‌احم

//انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.