ویدئو/ کجا بریم؟ چی بخوریم؟

شکم‌گردی در تهران

این روزها استریت فود یا غذاهای خیابانی جزو جاذبه‌های مهم گردشگری در همه جای جهان هستند. وقتی بحث شکم‌گردی در میان باشد عاشقان غذا همیشه دنبال بهترین رستوران‌ها، فست‌فودی‌ها و کافه‌ها می‌گردند

این روزها استریت فود یا غذاهای خیابانی جزو جاذبه‌های مهم گردشگری در همه جای جهان هستند. وقتی بحث شکم‌گردی در میان باشد عاشقان غذا همیشه دنبال بهترین رستوران‌ها، فست‌فودی‌ها و کافه‌ها می‌گردند. نگاهی بیندازیم به برخی مناطق تهران که به پاتوق غذاهای خیابانی و عاشقان آنها تبدیل شده است.

  • یکی از مراکز مهم شکم‌گردی در تهران «گذر گردشگری سی‌تیر» است. در این خیابان که در نزدیکی موزه ملی ایران و کاخ گلستان قرار دارد کیوسک‌ها تا پاسی از شب با انواع قهوه، فست‌فود و چای پذیرای گردشگران هستند.
  • به «گذر گردشگری باب همایون» که بروید انواع غذاهای سنتی و مدرن طعم‌های خاطره‌انگیزی برایتان رقم خواهند زد و طی شب نیز برنامه‌های فرهنگی و گردشگری برپاست.
  • «گذر گردشگری آب و آتش» با انواع خوراکی‌های خوشمزه در غرب پارک آب و آتش قرار گرفته که هم در روز زیبایی‌های خاص خود را دارد و هم در شب می‌توان فضایی کاملاً متفاوت و خاطره‌انگیز را در آن تجربه کرد.
  • خیابان «دولت‌آباد» یکی از محلات عرب‌نشین تهران است که بیشترین غذاهایی که می‌توان در آن تجربه کرد غذاهای جنوبی و عربی مثل فلافل کنجدی، سمبوسه‌های عربی و شیرینی‌های عراقی و لبنانی هستند.
  • نزدیک بودن میدان آزادی به ترمینال غرب باعث شده که به یکی از مراکز مهم غذاهای خیابانی تبدیل شود. در این میدان شما می‌توانید انواع کباب‌ها، نوشیدنی‌ها و ساندویچ‌های سرد و گرم و فست‌فودها را امتحان کنید.
  • خیابان پیروزی به انواع کباب‌های لذیذش معروف است. اگر از خیابان پیروزی به سمت چهارراه کوکاکولا حرکت کنید چیزی که باعث تعجبتان خواهد شد تعداد زیادی از مردم است که منتظرند تا سفارش کبابشان آماده شود.
  • بازار بزرگ تهران علاوه بر خرید برای امتحان کردن انواع غذاهای خیابانی جای مناسبی است. از مترو ۱۵ خرداد تا انتهای خیابان ۱۵ خرداد پر از رستوران‌ها و کافه‌های سیار است که می‌توانید غذاهای مختلف و انواع آبمیوه‌ها را در آنها پیدا کنید.
  • اخیراً در شهرک غرب در ضلع شمالی میدان صنعت و خیابان پاک‌نژاد ون‌ها با سرو غذاهای خیابانی، این خیابان را رنگارنگ و پر از ازدحام و بوی غذاهای متنوع و خوشمزه می‌کنند.
  • نام ستارخان با انواع غذاها و رستوران‌ها گره خورده است. با طی مسیر در این خیابان در هر قدم انواع و اقسام رستوران‌ها، فست‌فودی‌ها و ویتامینه‌های معروف و متنوعی را می‌بینید که هر کدام مشتری‌های ثابت خود را دارند.

گزارش: مهرناز الماسی

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.