کسانی که می‌خواهند با ایران کار کنند زمینه آن کاملا فراهم است

رئیس‌جمهور در همایش مدیران سراسر کشور

نگاه متوازن به این معنا است که در دنیا فقط دلمان را به چند کشور خوش نکنیم و با لبخند یا اخم آنان وضعیت خود را رقم نزنیم

به گزارش شهروند آنلاین؛

سید ابراهیم رئیسی در همایش مدیران سراسر کشور در ادامه گفت:  در این کره خاکی همه مدعی خدمت هستند. قدرت‌های بزرگ رسما اعلام می‌کنند هر جا نفعمان باشد برای خدمت حضور پیدا می‌کنیم.

وی افزود: برخی دیگر از باب دلسوزی و نوع دوستی خدمت می‌کنند.

رئیسی خاطرنشان کرد: نوع دیگری از خدمت،‌ خدمت برای خداست. راه جلب رضایت خدا، خدمت به مردم و گره گشایی از کار مردم است.

رئیس جمهور در ادامه اظهار کرد: بنای ما بر این بود که اتکا کنیم بر ظرفیت های بسیاری که در داخل کشور وجود دارد. نگاه ما باید نگاه متوازن باشد. به غلط برخی گفتند که گرایش به شرق پیدا کرده ایم در مقابل نگاه ناتمام و ناقصی که به غرب وجود داشت. نگاه متوازن به این معنا است که در دنیا فقط دلمان را به چند کشور خوش نکنیم و با لبخند یا اخم آنان وضعیت خود را رقم نزنیم.

وی در ادامه تصریح کرد: ما با همه کشورها در دنیا تعامل داریم. ما سیاست خارجی متوازنی را دنبال می کنیم. کسانی که می خواهند با جمهوری اسلامی ایران کار کنند زمینه آن کاملا فراهم است. ارتباطات از ابتدا بر همین روال دنبال شده است. دولت در سال جاری مهم‌ترین وظایف را بر عهده دارد. دولت وظایف سنگینی دارد که باید با مسئولیت پذیری آنان را انجام دهد. فرافکنی با اینکه یک بخش بگوید من کار خود را انجام داده ام و بخش دیگر کار را پیش نبرده است قابل قبول نیست.

رئیس جمهور در ادامه تصریح کرد: گاهی در دولت به دوستان مطرح می کنم چه کاری است که مسئولیت حل آن از میزی که دور آن نشسته ایم بیرون است. وزارتخانه ها باید بنشینند و با هماهنگی کار را پیش ببرند. باید با همکاری مجموعه کشور را اداره کنیم. اداره کشور نیازمند ارتباط وسیعی بین بخش اجرایی، قضایی و نیروهای مسلح و همه نهادهای انقلاب است.

وی با بیان این که «نگاه‌مان در انجام کارها، نگاه «ما می‌توانیم باشد» تاکید کرد: تضعیف روحیه مردم از گناهان نابخشودنی است. در نگاه تحولی باید نقاط قوت تقویت و نقاط ضعف برطرف شود. راه‌های بسیاری علی‌رغم خواست دشمن گشوده خواهد شد.

رئیسی همچنین با تاکید بر این که پای وعده‌ها هستیم خاطر نشان کرد: بنا داریم دولت صادق‌الوعد باشیم. باید وضع موجود و وضع مطلوب بهم نزدیک شوند. باید به طور مداوم به مردم گزارش داد و کاستی‌ها برای مردم تبیین شود.

رئیس جمهور با بیان این که نگاه ما در سیاست‌خارجی نگاه متوازن است تاکید کرد: با همه کشورهای دنیا به صورت متوازن تعامل داریم. کار را به لبخند چند کشور گره نزدیم. کسانی که بخواهند با جمهوری‌اسلامی کار کنند زمینه آن فراهم است.

وی در زمینه ناترازی‌ها گفت: ناترازی‌ها در بودجه، نظام بانکی و پولی و صندوق‌های بازنشستگی، انرژی، ارز و موارد دیگر باید تراز شوند.

رئیس‌جمهور با تاکید بر این که باید از نظرات نخبگان و دانشگاهیان استفاده شود گفت: خدمت و گره‌گشایی از زندگی مردم از مسیرهای نزدیک شدن به خداست. در سال جدید، نیازمند یک روحیه جدید و یک نگاه تحولی هستیم.

رئیسی با بیان این که نگاه باید نگاه گره‌گشایی باشد تاکید کرد: نقدپذیری از ویژگی‌های دولت است.

رئیس‌جمهور با بیان این که تمامی موانع تولید باید برطرف شود تاکید کرد: تولیدکننده و کارآفرین نباید احساس کند که کار او با مانع مواجه شده است. رشد تولید بسیار دارای اهمیت است. باید به بخش خصوصی میدان داده شود

رئیسی با بیان این که در گزینش افراد به صلاحیت‌های واقعی توجه شود تاکید کرد: در استان‌ها بومی سازی را رواج دهید.

رئیس جمهور با بیان این که رشد نقدینگی از ۴۳ درصد به ۲۵ درصد رسید تاکید کرد: نقدینگی اگه درست هدایت نشود و به سمت تولید نرود بسیار خطرناک است. ما باید در عمل به مردم نشان دهیم که نسبت به تعهداتمان پایبندیم.

وی با بیان این که در یک زمان محدود، مسئله اضافه برداشت از بانک مرکزی پایان بپذیرد گفت: همه شرکت‌های صادرکننده باید تعهدات ارزی‌شان به بانک مرکزی را انجام دهند. اگر خلاف این رفتار کنند اولین اقدام عزل مدیرعامل یا هیات مدیره‌ خواهد بود./ایسنا

//انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.