پروازهای لاکچری سیاستمداران و سلبریتی‌ها

هزینه سفر با جت‌های مخصوص مولتی‌میلیاردرها چقدر است؟

شاید تنها نقطه اشتراک آنگلا مرکل، تیلور سویفت، ولادیمیر پوتین و کایلی جنر پرواز با «جت‌های مخصوص» باشد

شهروند آنلاین: در حالی که بیشتر مردم در رویاهای خود زندگی‌کردن در یک خانه فانتزی و سوارشدن بر یک ماشین لوکس را تصور می‌کنند، افراد سیاستمدار و مولتی‌میلیاردر رویا­های بزرگ‌تری در سر دارند؛ آنها پول لازم و کافی برای گشت‌وگذار به طرق مختلف را دارند. راه‌هایی مانند: اسفاده از جت شخصی یا قایق‌های شخصی (یات) و نه تنها می­‌توانند رویای آن را داشته باشند بلکه حتی می­‌توانند رویای خود را به واقعیت تبدیل کنند.

چه در هوا و چه بر روی آب این امکانات نه تنها به این ثروتمندان اجازه سفرکردن می‌­دهد بلکه آنها را در برنامه‌ریزی‌هایشان کمک می‌­کند. به دلیل سرعت بالا، استفاده از این تجهیزات رسیدن به ملاقات‌ها، گردهمایی‌های اجتماعی و میهمانی‌های آنان را به موقع‌تر می‌­کند.

این افراد اعتقاد دارند که زمان ثروت است و آن قدری پول دارند که برای زمان خود صرف کنند.

شاید تنها نقطه اشتراک آنگلا مرکل، تیلور سویفت، ولادیمیر پوتین و کایلی جنر پرواز با «جت‌های مخصوص» باشد. لیست هواپیماها و گران‌ترین هزینه‌های پرواز سیاستمداران و ستارگان دنیای هنر در این گزارش تصویری:

شرکت «استراتوس» که در عرصه اجاره هواپیما فعالیت می‌کند بر اساس اطلاعات موجود و حداقل ۴۰۰ ساعت پرواز در سال لیست هزینه پرواز سیاستمداران و ستارگان را منتشر کرده است. رئیس‌جمهوری آمریکا دو هواپیمای اختصاصی جمبو جت بوئینگ ۲۰۰-۷۴۷ که به «ایرفورس وان» مشهور هستند در اختیار دارد. هزینه سالانه پرواز با آنها ۹ میلیون و ۲۵۰ هزار دلار است.

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه، از هواپیمای چهار موتوره ایلوشین «il-96» استفاده می‌کند. با تغییراتی که در این هواپیما ایجاد شده، می‌توان از آن به‌ عنوان مرکز فرماندهی نیز استفاده کرد. ۵ میلیون و ۳۰۰ هزار دلار هزینه پرواز رئیس‌جمهوری روسیه در سال است.

صدر اعظم آلمان از دو ایرباس «۳۰۰- ۳۴۰ آ» که هواپیماهای تشریفاتی نیروی هوایی ارتش این کشور است استفاده می‌کرد که بیش از ۲۰ سال از عمرشان می‌گذشت و چند بار هم دچار نقص فنی شده بودند. حالا سه فروند ایرباس‌ «۹۰۰- ۳۵۰ آ» نو به خدمت گرفته شده‌اند که بر اساس محاسبه شرکت استراتوس هزینه سالانه پرسنل، تعمیر و نگهداری، بنزین و آشیانه آن ۴ میلیون و ۶۰۰ هزار دلار است.

قاسم جومارت توقایف، رئیس‌جمهوری قزاقستان در رتبه چهارم لیست شرکت استراتوس قرار دارد. او با ایرباس «۲۰۰- ۳۳۰ آ» که داخل آن به تجهیزات لوکس مجهز است پرواز می‌کند. هزینه سالانه آن ۴ میلیون و ۴۶۰ هزار دلار برآورد شده است.

حسن البلقیه، سلطان برونئی چندین هواپیمای اختصاصی و لوکس در اختیار دارد که ایرباس «۲۰۰- ۳۴۰ آ» و بوئینگ «۸- ۷۴۷» در میان آنها دیده می‌شود. هزینه سالانه سفر با این هواپیماها ۴ میلیون و ۲۶۰ هزار دلار است.

به گزارش نشریه اقتصادی فوربس، شاهزاده ولید بن طلال آل سعود جزو ۵۰ مرد ثروتمند جهان است. او برای مسافرت از بوئینگ «۴۰۰- ۷۴۷» خود استفاده می‌کند. شاهزاده ولید البته پیش‌تر ایرباس «آ۳۸۰» خود را فروخته است. هزینه سالانه پرواز شاهزاده سعودی که علاوه بر توییتر و اپل در هتل‌های زنجیره‌ای فورسیزنز و موسسه نیوزگروپ روپرت مرداک هم سرمایه‌گذاری کرده ۳ میلیون و ۸۶۰ هزار برآورد شده است.

رومان آبراموویچ، میلیاردر روس نه تنها صاحب تیم فوتبال چلسی لندن است و یک کشتی تفریحی ۱۱۵ متری لوکس دارد بلکه برای مسافرت از بوئینگ ۷۶۷ اختصاصی خود نیز استفاده می‌کند. این بوئینگ در لوگزامبورگ با مجوز «P4 MES» به ثبت رسیده است و هزینه سالانه آن ۳ میلیون و ۵۸۰ هزار دلار است.

نخست‌وزیر بریتانیا از یک هواپیمای ایرباس «آ ۳۳۰» تشریفاتی متعلق به «رویال ایرفورس» استفاده می‌کند که سالانه ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار دلار هزینه دارد. رنگ خاکستری این هواپیما خوشایند بوریس جانسون، نخست‌وزیر کنونی بریتانیا نبود و در تابستان سال ۲۰۲۰ با هزینه یک میلیون یورو پرچم بریتانیا را بر روی آن نقاشی کردند.

جان تراولتا، ستاره هالیوود، عاشق پرواز است. او خود خلبان است و صاحب چند هواپیما که یک بوئینگ ۷۰۷ نیز در میان آنها دیده می‌شود. عشق پرواز برای تراولتا ۲ میلیون و ۲۵۰ هزار دلار سالانه هزینه برمی‌دارد.

کایلی جنر، مدل، هنرپیشه، کارآفرین و شخصیت شبکه‌های اجتماعی اهل آمریکا از هواپیمای اختصاصی گلوبال ۷۵۰۰ خود استفاده می‌کند. این هواپیما برد ۱۴ هزار کیلومتر دارد و هزینه سالانه آن یک میلیون و ۴۵۰ هزار دلار است.

جی زی و بیانسه، زوج موزیسین آمریکایی، از هواپیمای اختصاصی «بمباردیه چلنجر ۸۵۰» برای سفر استفاده می‌کنند که هزینه سالانه آن یک میلیون و ۳۸۵ هزار دلار است.

به نظر می‌رسد جت‌های کوچک برای مارک کوبان، میلیاردر آمریکایی و صاحب تیم بسکتبال دالاس، کافی نیست. او با یک بوئینگ ۷۶۷ غول‌پیکر مسافرت می‌کند. هزینه سالانه این هواپیما یک میلیون و ۲۵۰ هزار دلار است.

آلبرت دوم، پادشاه موناکو (در اینجا در حال افتتاح آشیانه اختصاصی خود) برای مسافرت از جت خصوصی «داسو فالکون ۷ ایکس» استفاده می‌کند. هزینه سالانه استفاده از این هواپیما یک میلیون و ۵۰ هزار دلار است.

جیم کری، هنرپیشه و کمدین آمریکایی، در سفرهایش از جت «گلف استریم ۵» استفاده می‌کند. این جت در نوامبر سال ۱۹۹۵ در اختیار نیروی هوایی آمریکا قرار گرفته بود. سفر با این هواپیما سالانه یک میلیون و ۵۰ هزار دلار خرج برمی‌دارد.

تیلور سویفت خواننده آمریکایی سبک کانتری و پاپ صاحب یک هواپیمای جت سه موتوره «داسو فالکون ۹۰۰» با برد ۷ هزار کیلومتر است. هزینه سفر سالانه با این هواپیما ۹۸۵ هزار دلار است.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.