آنچه در سی‌امین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم خواهیم دید

رییس سی‌امین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم از تلاش شبانه‌روزی برای آماده‌سازی نمایشگاه خبر داد و گفت: نمایشگاه برای افتتاحیه رسمی در شنبه هفته پیش‌رو در حال آماده‌سازی نهایی است و خوشبختانه بخش بین‌الملل نمایشگاه هم با پیگیری سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در حال نهایی شدن حضور میهمانان خارجی است

به گزارش شهروند آنلاین؛علیرضا معاف -معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی- در پیش نشست خبری آغاز سی‌امین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم که امروز سه‌شنبه(۸فروردین‌ماه) در محل این معاونت برگزار شد، با اشاره به تحقق افزایش ۵۰درصدی فضای نمایشگاه اظهار کرد: خوشبختانه پویایی بخش بین‌الملل با رایزنی سازمان فرهنگ و ارتباطات محقق خواهد شد و این بخش با حضور میهمانان خارجی همراه خواهد بود.

وی ادامه داد: در مورد بخش کودک و نوجوانان همانطور که وعده داده بودیم چیدمان و مهندسی خوبی صورت گرفته است، جلسات خانگی قرآن نیز که بسیار مورد استقبال هم بوده امسال برپا خواهد شد. در حوزه خانواده نیز مشاوره‌های خوبی هماهنگ شده است که در حوزه‌های مختلف مستقر خواهند شد.

معاون قرآن و عترت با بیان اینکه شنبه رسما مراسم افتتاحیه نمایشگاه خواهد بود، اظهار کرد: امیدواریم سی‌امین‌ دوره نمایشگاه نمایه خوبی از تمام ادوار باشد، همچنین سعی کردیم مروری بر ۳۰دوره گذشته در این نمایشگاه داشته باشیم.

معاف با اشاره به پوستر نمایشگاه قرآن کریم ابراز کرد: در تمام نمایشگاه‌ها عرف بر این است که یک پوستر برای نمایشگاه مدنظر قرار می‌گیرد اما هنرمندانی که با ما همکاری می‌کنند امسال پیشنهاد دادند باتوجه به اینکه قرآن برای همه اقشار است شرایطی فراهم کنیم که قرآن در قالبی هنری در پوسترهای مختلف برای ذائقه‌های مختلف طراحی شود.

وی افزود: سیاست دولت بر این است که وزارت فرهنگ که مسئول فرهنگ کشور است به همه ذائقه‌ها توجه کند و ما هم در این معاونت سعی کردیم این موضوع را پی بگیریم و خوشبختانه هنرمندان خوبی در این مسیر ما را یاری کردند.

رییس سی‌امین نمایشگاه قرآن کریم خاطرنشان کرد: اصلی‌ترین مضمونی که ما در پوستر نمایشگاه بر روی آن تاکید داشتیم موضوع خانواده است و نزدیک به ۲۰مدل عکاسی در همین زمینه صورت گرفته شده است.

معاف بیان کرد: یکی از مسائلی که در پوستر باید مدنظر قرار می‌گرفت شعار نمایشگاه بود که در این راستا هم تصمیم گرفتیم از تک شعاری خارج شویم و به همین‌ منظور 30 پوستر محتوایی با شعارهای مختلف طراحی شده است که در فضای مجازی منتشر خواهد شد.

وی بیان کرد: ۱۲پوستر ما با تمثال شهدای دفاع مقدس، مدافعان حرم، شهدای سلامت و مدافعان امنیت خواهد بود، همچنین تیزر انیمشین هم در این دوره داریم.

معاون قرآن و عترت با گلایه از رونمایی پوستری در فضای مجازی با عنوان پوستر رسمی نمایشگاه اظهار کرد: این پوستر رسمی نمایشگاه نبود و جزوی از پوسترهایی بود که قرار است در نمایشگاه باشد اما پوستر رسمی ما نیست. البته این نکته هم فراموش نشود که بخشی از طرح‌ها ممکن است با ذائقه مخاطبین همخوانی نداشته باشد اما ما باید سلیقه همه مخاطبین قرآن را در نظر بگیریم.

معاف ابراز کرد: طیف‌های زیادی از بانوان که چادری هم نیستند ولی به برنامه‌های قرآنی، مسجدی و شب‌های قدر تمایل دارند مدنظر ما در نمایشگاه خواهند بود و در واقع این نمایشگاه برای همه طیف‌های مردمی است.

به گفته وی دو روز بعد از افتتاحیه اصلی نمایشگاه قرآن‌کریم، با حضور سفرا و رایزنان کشورهای مختلف مراسم افتتاحیه بخش بین‌الملل خواهیم داشت.

رییس سی‌امین نمایشگاه قرآن کریم افزود: بخش کتاب و نشر دینی هم در یکی از رواق‌ها به صورت اختصاصی مدنظر قرار گرفته است که اتفاقا استقبال خوبی هم از سوی ناشران صورت گرفته است. بخش تعویض قرآن‌های قدیمی با جدید را هم این دوره خواهیم داشت./ ایسنا

//انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.