هلال‌احمر در بازسازی و بازتوانی اقتصادی کشور نقشی قابل لمس دارد

رئیس سازمان مدیریت بحران:

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: هلال‌احمر در بازسازی و بازتوانی اقتصادی کشور نقشی قابل لمس دارد

به گزارش شهروند آنلاین؛محمدحسن نامی رئیس سازمان مدیریت بحران کشور در جلسه ستاد خدمات نوروزی ۱۴۰۲ ضمن تشکر از جمعیت هلال‌احمر در امدادرسانی در حوادث و بحران‌های مختلف کشور گفت: وضعیت اقدامات هلال‌احمر بر هیچکس پوشیده نیست. هلال‌احمر یک سازمان استراتژیک است.

رئیس سازمان مدیریت بحران در ادامه با بیان اینکه در تمام کشور وقتی سانحه طبیعی و انسان‌سازی رخ می‌دهد، اولین سازمانی که حضور پیدا می‌کند و اقدام به امدادرسانی به مردم می‌کند هلال‌احمر است. هلال‌احمر در کشور ما در اول خط امدادرسانی قرار دارد.

رئیس سازمان مدیریت بحران گفت: اگر بخواهیم نقش ارگان‌های مختلف را در زمینه تاثیر گذاری بر رسیدن به اهداف جمهوری اسلامی‌بررسی کنیم به این مسئله می رسیم که هلال‌احمر هم نقش موثری در این زمینه دارد.

به گفته این مقام مسئول، در بین سازمان‌هایی که می‌توانند در حوزه اقتصادی اهداف جمهوری اسلامی را محقق کنند هلال احمر نیز قرار دارد.

نامی خاطرنشان کرد: هلال‌احمر در بازسازی و بازتوانی اقتصادی کشور نقشی قابل لمس دارد. هلال‌احمر یک سازمان عملیاتی پیشتاز است و به همین دلیل باید در تمام جنبه‌ها تقویت شود.

نامی افزود: جمعیت هلال‌احمر در حوادث مختلف علاوه بر امدادرسانی تاثیر عمده‌ای هم بر اقتصاد کشور داشته است، اقدامات این جمعیت فقط در حوزه امدادرسانی و نجات جان انسان‌ها نیست بلکه در زمینه اقتصاد نیز  در کشور تاثیر گذار است.

رئیس سازمان مدیریت بحران ادامه داد: جمعیت هلال احمر  باید دارای لجستیک بسیار قوی در زمینه هوایی، زمینی، دریایی و… باشد زیرا اگر هلال‌احمر در این زمینه تقویت شود می‌تواند تاثیر بسیار بیشتری در حیطه وظایف خود داشته باشد.

نامی افزود: سامانه ای در سازمان مدیریت بحران در حال ایجاد است تا بتوانیم اطلاعات خانوارهای ساکن در تمام محلات را داشته باشیم و بر این اساس امدادرسانی منسجم شود. می‌توانیم در این زمینه اقدامی مشترک با هلال احمر انجام دهیم./پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال‌احمر

//انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.