پیروزی بر بال ملائک

برد ۲ بر یک ایران برابر کنیا

تیم ملی فوتبال ایران بازی دوستانه در روز فیفا را با دعای دختران ملائک در استادیوم آزادی با ۲ گل برد

به گزارش شهروند آنلاین؛فشار ایران بر تیم حریف، سرانجام در دقیقه ۷۶ بازی به نتیجه رسید و گل با ارسال رامین رضائیان و ضربه سر محمد محبی به ثمر نشست و اکنون دختران ملائک که می رفت تا از پیروزی ایران نا امید شوند، به هوا خواستند و فریاد ایران ایرانشان از یک سوی استادیوم بلند شد.

گل دوم در دقیقه ۸۳ با سانتر زمینی رامین رضائیان و اشتباه پاتریکس ماتاسی دروازه بان کنیا وارد دروازه شد و حالا دختران ملائک دیگر توان سکوت و خویشتنداری نداشتند و این صدای جیغ و تشویق آنان بود که صدای تشویق طرفداران تیم کنیا را مغلوب می کرد.

تماشای بازی با حضور دختران ملائک به دعوت فدراسیون

بازیکنان تیم ملی، سرمربی و تعدادی از مسئولان فدراسیون فوتبال ۶ فروردین با حضور در موسسه خیریه ملائک، به دعوت از دختران این موسسه پرداختند تا با حضور در استادیوم در روز فیفا، بازی ایران- کنیا را از نزدیک تماشا و فوتبالیست ها را تشویق کنند.

موسسه خیریه ملائک که به نگهداری از ۴۲ دختر بی سرپرست می پردازد، عصر سه شنبه با هماهنگی فدارسیون بساط افطاری خود را با هیجان وصف نشدنی دختران به راه انداخت، لباس های قرمز رنگ تیم ملی ارسالی فدراسیون را بر تن دختران کرد و در نهایت سوار بر اتوبوس اعزامی فدراسیون عازم تماشای مسابقه شد.

۱۱ هزار و ۴۶۷ تماشاگر برای تماشای بازی ایران- کنیا در استادیوم آزادی حضور داشتند، این آمار را گزارشگر بازی از پشت بلندگو اعلام می کند و دختران چندین ردیف پایین تر از محل حضور تماشاگران کنیایی می نشینند و با پرچم های ایرانی که پیش از ورود دریافت کرده اند به تشویق تیم ملی می پردازند.

سمت روبروی دختران ملائک می توان تماشاگران ایرانی را دید که یک پارچه با صدای طبل و شیپور به تشویق تیم ملی می پردازند و پشت دروازه حریف نیز می توان بانوانی را مشاهده کرد که برای تماشای این بازی حضور یافته اند.

بازی ادامه دارد و دختران می اندیشند که دروازه بان باید علیرضا بیرانوند باشد، با صدای بلند فریاد می زنند، “بیرانوند نذار گل بشه” و نیمه نخست بدون هیچ گلی به پایان می رسد.

دختران همچنان فریاد ایران ایران را سر می دهند، تشویق می کنند و پرچم های در دست را تکان می دهند، بازیکنان را رصد می کنند، سردار آزمون نیست؟ حاج صفی اونجاست؟ چرا سعید عزت الهی گل نزد؟ طارمی گل بزن، جهانبخش باید بره جلو.

تجلیل از پیشکسوت فوتبال

بازی به نیمه رسیده و اکنون ۱۵ دقیقه زمان تا آغاز نیمه دوم باقی است، گزارشگر بازی اعلام می کند که پس از پخش موسیقی از یکی از بازیکنان پیشکسوت تیم ملی “مهدی اربابی” تجلیل خواهد شد، مهدی اربابی با قدی بلند، چهار شانه، کت مشکی با کمک یک عصا در میانه زمین حاضر می شود و با تشویق تماشاگران و ثبت عکس عکاسان، تابلو و هدیه تجلیل خود را دریافت می کند.

دختران ملائک اربابی ۷۷ ساله را نمی شناختند، سنشان به دوران بازی و مربی گری وی قد نمی داد، از راه اندازی تیم سعد آباد به دست این فوتبالیست خبر نداشتند، حتی نمی دانستند ۲ دوره مربی تیم ملی جوانان و یک دوره نیز سرپرست این تیم بوده، دخترانی اغلب بین ۱۲ تا ۱۸ ساله ای که بازی تیم ملی را با بازی های ایران در جام جهانی و مسابقات آسیایی بهتر شناخته بودند.

اکبر کریمی مدیرعامل موسسه خیریه اما مهدی اربابی را خوب می شناخت، به خاطر می آورد و حتی خودش اربابی را به دختران معرفی کرد.

گل اول توی دروازه

نیمه دوم با حضور یک به یک بازیکنان هر ۲ تیم آغاز شد، زمین بازی جابجا شده بود و حالا دختران بهتر می توانستند ببینند دروازه بان “علیرضا بیرانوند” نیست، گل اول که در دقیقه ۵۰ با نفوذهای خطرناک کنیا و ضربه اولونگا بازیکن این تیم به دروازه ایران نشست، این سوال مطرح شد که دروازه باز اگر بیرانوند نیست، پس چه کسی را با وجود حضور وی در تیم، برای دروازه بانی انتخاب کرده اند؟ “پیام نیازمند” دروازه بان تیم ملی که موفق به غلبه بر تیم حریف نشده بود اما از این هیجان و سوالات دختران ملائک خبر نداشت.

ورود گل اول به دروازه ایران، تعدادی از دختران را از پیروزی تیم ملی مایوس کرده بود، همچنان انرژی برای تشویق داشتند اما نه با گرما و حرارت لحظات اول بازی، تا آنکه در دقیقه ۷۶ گل اول ایران وارد دروازه تیم حریف شد.

گل اول هم به بازیکنان انرژی بخشید و فشارها برای تجربه مجدد آن بیشتر شد و هم هیجان و شادی اول بازی را به دختران ملائک بازگرداند، دخترانی که حالا نبود بیرانوند در دروازه را کمتر یادآوری می کردند.

نذر کرده بودیم

ایران بازی دوستانه مقابله کنیا را ۲ بر یک برد، یکی از دختران فریاد شادی سر داد و رو به آقای کریمی مدیرعامل موسسه گفت: نذر کرده بودم اگر ببرند بین بچه ها آدامس پخش کنم. دختر دیگری هم گفت: من هم نذر کرده بودم اگر ایران برنده شد آدامس و نوشمک بین بچه ها پخش کنم.

کریمی با لبخند همیشگی اش در پاسخ به دخترها گفت: بازیکنان هم برای شما نذر کرده بودند، همانگونه که شما برای پیروزی آنان.

دعای خیر شما باعث پیروزی شد

بازی تمام شد و بازیکنان تیم ملی برای قدردانی به سمت دختران ملائک آمدند، دخترانی که با هیجان برایشان دست تکان می دادند و با وجود گذشت دقایقی از پایان بازی همچنان برای تیم ملی ایران دست می زدند.

ساعت استادیوم آزادی حوالی ۲۲:۳۰ دقیقه را نشان می دهد، بازی به پایان رسیده و تماشاچیان به سرعت از استادیوم خارج شده اند، دختران ملائک هنوز با همان هیجان حضور دارند و منتظرند تا بتوانند بروند و از نزدیک با فوتبالیست ها صحبت کنند، نقاشی هایشان را در دست دارند، تعدادی را ۲ روز قبل به بازیکنان داده اند و تعدادی که باقی مانده را امشب به دستشان می رسانند.

به کریمی اعلام می شود که چند دختر را بیشتر نمی توان برای صحبت با بازیکنان به رختکن برد، چهار دختر انتخاب می شود، نقاشی های بازیکنان جمع آوری و همه با امضای خودشان برای بازیکنان کنار گذاشته می شود تا نمایندگان به دست آنان برسانند.

امیر قلعه نویی سرمربی تیم ملی نزدیک می شود و کنار سکوی تماشای دختران می ایستد و فریاد می زند: آقای کریمی دعای خیر دختران شما باعث پیروزی شد.

اگرچه به علت خستگی بازیکنان دختران موفق نمی شوند بار دیگر آنان را از نزدیک ببینند اما این حرف بینشان رد و بدل می شود که آیا واقعا دعای خیر ما باعث پیروزی تیم ملی شد؟

تیم ملی فوتبال ایران در دیدار تدارکاتی برابر کنیا به برتری رسید تا اولین پیروزی این تیم با هدایت امیر قلعه‌نویی ثبت شود./ایرنا

//انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.