تحویل ۳۰۰ دستگاه آمبولانس به هلال‌احمر از اواخر اردیبهشت/ناوگان امدادی هلال‌احمر در ۱۴۰۲ تجهیز می‌شود

کولیوند در گفت وگوی زنده شبکه خبر:

رئیس جمعیت هلال احمر گفت: از اواخر اردیبهشت تا اوایل خرداد ۳۰۰ دستگاه آمبولانس به هلال‌احمر تحویل می‌شود و مجوز خرید ۲ هزار خودرو و ناوگان امدادی هم به هلال‌احمر داده شده است

به گزارش شهروند آنلاین؛پیر حسین کولیوند رئیس جمعیت هلال احمر، در گفت وگوی نوروزی با شبکه خبر در پاسخ به این سوال که کار کردن در اورژانس جذابیت بیشتری داشت یا هلال‌احمر گفت: کار کردن در اورژانس جذابیت خاص خودش را داشت اما کار کردن در عرصه اجتماعی  و خدمت به مردم جذابیت بیشتری دارد.

وی در ادامه بیان کرد: مهمترین اقدام من در هلال‌احمر این بود که توانستم بعد از سال‌های خیلی زیاد بیمه همکاران امداد و نجات را حل کنم و حق الزحمه آنها را به حدی برسانم که شرمنده آنها نباشیم. امدادگران ما بیمه نداشتند و اگر اتفاقی برای آن‌ها می افتاد از آنها حمایتی نمی‌شد.

وی ادامه داد: نتیجه این اقدام این بود که حقوق ۱.۵ میلیونی آنها را به ۴ میلیون رساندیم و امیدواریم در سال جاری شرایط حقوقی آنها را بهبود ببخشیم.

تحریم مهمترین چالش هلال‌احمر است

رئیس جمعیت هلال احمر درباره بزرگترین چالش و مانع در حوزه هلال احمر  نیز توضیح داد: یکی از چالش‌های اصلی  که برای هلال‌احمر وجود دارد تحریم‌های ظالمانه‌ است. هلال احمر نیازمند خودروی امداد و نجات و آمبولانس است و در این شرایط تحریم شرکت‌های تولیدکننده به صورت مستقیم به ما این تجهیزات را نمی‌فروشند و ما باید از شرکت های واسطه استفاده کنیم و به همین  دلیل تامین ارز برای ما خیلی سخت می‌شود، ولی بعد از ارتباط مناسب با صلیب سرخ جهانی آنها به ما کمک هایی کرده اند.

کولیوند در پاسخ به این سوال که چه کاری را دوست داشتید انجام دهید؟ گفت: دوست داشتم ناوگان امدادی هلال‌احمر را تجهیز و نوسازی کنم. تجهیزات امدادی جدید را باید خریداری می‌کردیم زیرا هلال احمر در این زمینه مشکل زیادی دارد. این تجهیزات کهنه، مستهلک و غیر قابل استفاده شده است.

تامین آمبولانس‌ها و خودروهای امدادو‌نجات هلال‌احمر در سال جاری

وی افزود: متاسفانه به آنچه در هدف گذاری‌ها تعیین کرده بودیم نرسیدیم ولی توانستیم قرارداد خرید ۳۰۰ دستگاه آمبولانس را ببندیم و اقدامات لازم برای خرید ۲ هزار خودرو و تجهیزات را هم انجام دهیم.

رئیس جمعیت هلال احمر توضیح داد: ولی برای خرید بالگرد هیچ منابع به ما تخصیص داده نشد. اگر بتوانم همین باگرد های موجود را حفظ و بازسازی کنیم باز هم موفق خواهیم بود.

کولیوند ادامه داد: از اواخر اردیبهشت و خرداد آمبولانس ها را تحویل می‌گیریم و برای اوایل مهر خودروهای امداد و نجات را تحویل میگیریم. امیدواریم که در سال ۱۴۰۲ حتما این میزان را محقق کنیم.

کولیوند درباره نحوه امدادرسانی به زلزله زدگان ترکیه و سوریه نیز گفت: زمانی که مشغول امدادرسانی به مردم خوی بودیم زلزله در این دو کشور افتاد و آنها درخواست کمک کردند، بلافاصله نیروهای عملیاتی، نیروی‌های امدادی، اقلام زیستی و اقلام امدادی را به این دو کشور ارسال کردیم. هلال‌احمر ایران اولین جمعیتی بود که برای کمک وارد ترکیه و سوریه شد.

خدمات توانبخشی هلال‌احمر به چه بیمارانی ارائه می‌شود؟

وی درباره خدمات توانبخشی هلال‌احمر نیز توضیح داد: هلال احمر هم خدمات توانبخشی و هم تولید اندام مصنوعی را  دارد. در این زمینه اقدامات زیادی را انجام داده‌ایم، خیلی از کشورها درخواست کردند که از این تولیدات اندام مصنوعی توانبخشی هلال‌احمر استفاده کنند.

وی گفت: ما توانستیم دست مصنوعی را با کمک شرکت های دانش بنیان در مرکز توانبخشی خود تولید کنیم. با بالغ بر ۲۰۰ مرکز جامع توانبخشی در کشور داریم که به بیماران مبتلا به سکته حاد، جانبازان، بیماران مبتلا به سکته مغزی، سکته قلبی، کسانی که فلج هستند و یا مبتلا به کمر درد و.. هستند خدمات ارائه می دهند.

به محض تامین منابع بالگرد دید در شب خریداری می‌شود

رئیس جمعیت هلال‌احمر در پاسخ به این سوال که چرا هلال‌احمر هنوز یک بالگرد دید در شب ندارد؟ گفت: تحریم‌های ظالمانه ما را محدود کرده ولی با تمام این شرایط اگر منابع برای هلال‌احمر تامین شود، حتما این بالگرد دید در شب هم خریداری می‌شود.

آمادگی هلال‌احمر برای تامین کمبودهای دارویی کشور/واردات دارو ظرف ۷۲ ساعت به کشور

کولیوند افزود: برای واردات دارو هر زمانی که وزارت بهداشت به ما مجوز بدهد و یا اعلام کند که با کمبود دارو مواجه است، ما به آنها کمک می‌کنیم. ما مجمع جهانی صلیب سرخ را وادار کردیم که وقتی ما به دارویی نیاز داشته باشیم صلیب سرخ یا جمعیت‌های هلال احمر جهان دارو را با قیمت مصوب خریداری و به ما بفروشند.  هلال‌احمر برای خرید دارو مشکلی ندارد.

وی افزود: به محض اینکه سازمان غذا و دارو و وزارت بهداشت این مجوز را به ما بدهند، دارو را برای آنها وارد می‌کنیم. هلال احمر می‌ تواند هر دارویی که در کشور دچار کمبود باشیم را ظرف ۷۲ ساعت وارد کند.

رئیس جمعیت هلال احمر با اعلام اینکه نمره من به جمعیت هلال احمر، نمره عالی است گفت: جمعیت هلال احمر یک لشکر عظیمِ از امدادگران جوان و نخبه را در کنار هم  دارد. در واقع یک لشکر مومن انقلابی و جهادی در کنار جمعیت هلال احمر قرار دارد.

سرمایه هلال‌احمر لشکر عظیم و متخصص داوطلبانش است

کولیوند توضیح داد: ۱۴۰ هزار نخبه داوطلب به صورت رایگان با هلال احمر در حال همکاری هستند. در واقع سرمایه هلال‌احمر لشکر عظیم و متخصص داوطلبانش است.

آرزوی دکتر کولیوند برای مردم در ۱۴۰۲

رئیس جمعیت هلال احمر در ادامه بیان کرد: در سال ۱۴۰۲ دوست دارم که شادی زیادی در بین مردم ایجاد شود و آن هم رفع گرفتاری اقتصادی مردم باشد تا مردم از این مشکلات بیرون بیایند.

رئیس جمعیت هلال احمر توضیح داد: عیدی ما به مردم این است که خدمات خوبی به مردم ارائه دهیم.

تعداد داوطلبان هلال‌احمر ۳ برابر می‌شود

کولیوند به عنوان سخن پایانی در این گفت وگوی زنده تلوزیونی گفت: چیزی که مایلم به مردم بگوییم این است که ما به حمایت جدی تمام هموطنان و مردم نیازمندیم، امیدواریم که بتوانیم در سال جدید تعداد داوطلبان مان را سه برابر افزایش دهیم./پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال احمر

//انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.