حجاب یک ضرورت دینی و امری قانونی است

رئیسی:

رییس جمهور در آیین سی‌امین دوره نمایشگاه قرآن کریم با بیان اینکه حجاب و عفاف یک ضرورت دینی و امری قانونی است، گفت: تبعیت از قانون مورد اجماع همه است

به گزارش شهروند آنلاین؛سید ابراهیم رئیسی بعد از ظهر امروز شنبه در آیین گشایش سی‌امین دوره از این نمایشگاه قرآن در مصلای تهران ، قرآن کریم را جلوه رحمانیت دانست و گفت: انسانیت انسان در پرتو ارتباط قرآن و وحی شکل می گیرد. کتاب‌های بسیار ارزشمندی با محوریت کلام حق در این نمایشگاه رویت شده که باید از همه تشکر کرد.

رییس جمهور به روز جمهوری اسلامی اشاره کرد و گفت: روز جمهوری اسلامی و مردم سالاری دینی روز مبارکی است و روزی که مردم اراده کردند دین بر زندگی آنها حاکم باشد و محور تمام ارتباطات دین و آموزه های دینی باشد.

وی ادامه داد: در ١٢ فروردین ۵٨ مردم رای قاطعی به نظام جمهوری اسلامی ایران دادند و این یعنی اینکه نگاه امام به رای مردم تشریفاتی نبود و آنچه در این چند دهه در کشور رخ داد با تشویق و ترغیب امام راحل و رهبری بود.

رئیس جمهور  درباره روند تدوین قانون اساسی هم گفت که امام اصرار به تدوین سریع قانون‌اساسی داشتند در حالی که برخی می‌گفتند برای این کار زمان باقی است. یکی از رفقای نلسون ماندلا گفته بود که تمام قوانین اساسی کشورهای دنیا را مطالعه کردم و هیچ قانونی را جامع‌تر و کامل‌تر از قانون اساسی ایران نیافتم، قانون اساسی که هم دموکراسی و هم آرمان در آن دیده شده است.

رییسی خطاب به خادمان و قاریان قرآنی به  تشویق و تاکید رهبری نسبت به قرآن گفت: ایشان شخصاً جلسات قرآنی را پیگیری می‌کردند و اگر اینها نبود ما شاهد فضای قرآنی موجود در کشور نبودیم. مقام معظم رهبری همواره مشوق چهره‌های قرآنی بودند که امیدواریم بتوانیم ۱۰ میلیون چهره قرآنی در کشور داشته باشیم.

وی در ادامه به چهار اصل بنیادی در جامعه قرآنی اشاره کرد و گفت: اقامه نماز، ایتاء زکات، امر به معروف و نهی از منکر چهار اصل بنیادین در جامعه قرآنی است.

 حجاب و عفاف یک ضرورت دینی و امری قانونی است

رئیس جمهور درباره وضعیت حجاب و عفاف گفت: حجاب و عفاف یک ضرورت دینی است و یک امر الهی و قرآنی و روایی است همه مذاهب به این موضوع اتفاق نظر دارند و همه متدینین نسبت به حجاب تاکید دارند و حجاب هم برای فرد و هم برای جامعه مصونیت است و می تواند برای همه متدینان مصونیت داشته باشد.

رئیسی ادامه داد: مساله این است که امروز ما یک الزام قانونی داریم و تبعیت از قانون مورد اجماع همه است.

وی تصریح کرد که امروز مساله حجاب امری قانونی است و باید تمام آحاد جامعه ما ، همانگونه که تا کنون پایبند بوده اند، نسبت به مسأله عفاف و حجاب پایبند باشند.

رئیس جمهور در ادامه به وصیت‌نامه‌های شهدا اشاره کرد و گفت: نقطه مشترک همه وصیت‌های شهدا توجه به ارزش‌های اسلامی است و اینکه نگذارید ارزش‌ها در جامعه کمرنگ شود.

رئیسی در تکمیل این بخش از اظهارات خود گفت: به مردم و خانواده شهدا این امیدواری را می‌دهیم و باید به آنچه شهدا در مسأله حجاب وصیت کردند پایبند باشیم. اینکه باید نسبت به فساد و مشکلات اقتصادی حساس بود نیز درست است. اینکه نباید افراد اختلاس‌گر در جامعه میدان داشته باشند حرف کاملاً متینی است و هر که بخواهد در جامعه فساد ایجاد کند باید جامعه را از آن مصون کرد.

وی گفت: جامعه باید مورد نهی زبانی قرار گیرد، به بایدها باید توجه شود و دولت و مردم عزیز همه به این مسأله توجه دارند. امید داریم به برکت قرآن وظیفه خود را بشناسیم و به آن عمل کنیم.

رئیس جمهور همچنین خطاب به خادمان قرآن گفت که ترویج قرآن را در دستور کار قرار دهند و قرآن انسان‌ها را امیدوار می‌کند و روز جمهوری اسلامی انسان‌ها را امیدوار می‌کند. آنچه امروز در جامعه اسلامی ما بیش از هر چیز ضرورت دارد امید دادن به جامعه است همواره باید با امید حرکت کرد./ایرنا

//انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.