بورل و دروغ آپریل!

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با اشاره به ریاست دوره‌ای روسیه بر شورای امنیت سازمان ملل متحد و بدون توجه به نقش اعضای این اتحادیه در طولانی و فرسایشی شدن جنگ در اوکراین، مدعی شد: به مسکو اجازه سوءاستفاده از ریاست بر این شورا را نمی‌دهیم.

به گزارش شهروند آنلاین، جوزپ بورل با انتشار پیامی در اکانت توئیتری خود، نوشت: امروز روسیه قدرت را در شورای امنیت در دست گرفت. ریاست روسیه بر شورای امنیت برای روز دروغ آپریل مناسب است.

او مدعی شده است که روسیه با وجود عضویت دائمی در شورای امنیت، به طور مداوم ماهیت چارچوب قانونی سازمان ملل را نقض می‌کند و اتحادیه اروپا در برابر هرگونه سوء استفاده از ریاست روسیه خواهد ایستاد.

این سخنان در حالی مطرح می شود که کشورهای عضو اتحادیه اروپا به سرکردگی ایالات متحده به شکلی علنی و مستمر کمک‌های مالی و نظامی خود را به اوکراین ارسال می‌کنند و هر روز بر گستردگی کمک‌ها به کی‌یف و تحریم‌ها علیه مسکو می‌افزایند.

به گزارش ایرنا، روسیه در حالی از یکم تا سی ام آپریل به مدت یک ماه، ریاست دوره‌ای شورای امنیت را به عهده گرفته است که آخرین بار در فوریه ۲۰۲۲ که جنگ بین روسیه و اوکراین آغاز شد، رییس شورای امنیت بود.

قرار است در این مدت، درباره مخاطرات صادرات سلاح و درگیری‌ها در خاورمیانه رایزنی شود.

همچنین پیش‌بینی می‌شود سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه ریاست برخی از جلسات شورای امنیت را برعهده بگیرد.

کارن ژان پیر سخنگوی کاخ سفید پیشتر مدعی شده بود کشوری که منشور سازمان ملل را نقض و به همسایه خود حمله می‌کند هیچ جایی در سازمان ملل ندارد. با این حال او افزود که هیچ راه قانونی بین‌المللی برای تغییر وضعیت مسکو در این سازمان وجود ندارد.

دیمیتری کولبا وزیر خارجه اوکراین نیز ریاست روسیه بر شورای امنیت سازمان ملل را یک یادآوری دانست و مدعی شد که در شیوه کارکرد این نهاد سازمان ملل یک اشتباه وجود دارد./

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.