عزرائیل 7 نفر را حبس کرد

3 تیم امداد کوهستان نیشابور گردشگران گرفتار در ارتفاعات برف ریز را نجات دادند

7 نفر بودند؛ دو کودک، دو زن و سه مرد. در دره عزرائیل  حبس شدند؛ در آن ارتفاعات برفی. اما در آخر این امدادگران تیم امدادی کوهستان نیشابور منجی شده و  همه گرفتاران در دره را نجات دادند.  آنان در تاریکی شب وارد دره شدند و با پای پیاده به دنبال نشانی از این 7 نفر گشتند. 8 ساعت جست‌وجو در کوه‌های برف ریز اما پایانی خوش داشت. این گروه که برای گردش به این منطقه رفته بودند توسط تیم امدادی کوهستان پیدا شد. تیم امدادی 12 نفر بودند و از دو محور جداگانه به سمت دره رفتند تا ردی از دو خانواده نیشابوری پیدا کنند.

ساعت 4 بعدازظهر جمعه، نهم مرداد، بود که امدادگران هلال احمر نیشابور در جریان گمشدن دو خانواده نیشابوری قرار گرفتند؛ دو خانواده‌ای که از بامداد به ارتفاعات برف ریز رفته و در دره عزرائیل چادر زده بودند. دره‌ای که در 20 کیلومتری نیشابور قرار دارد؛ مسیری صعب‌العبور که  دسترسی آن منطقه با خودرو  امکان‌پذیر نیست. این  دو خانواده اما در مسیر برگشت با مشکل برخورد کردند. آنها مسیر جدیدی را انتخاب کرده بودند که پیش از این هیچ گردشگر و کوهنوردی از آن عبور نکرده بودند. هوا زود تاریک شد و 7 گردشگر مسیر را گم کردند.

 

جزئیات نجات دو خانواده

اسماعیل شاه‌بیکی، معاون مدیرعامل و رئیس جمعیت هلال احمر نیشابور،  در این زمینه به «شهروند» گفت: «روز جمعه بود که  مرکز EOC جمعیت هلال احمر استان  در جریان گم‌شدن این گردشگران قرار گرفت. ۷ نفر در ارتفاعات برف ریز دره عزرائیل  گرفتار شده بودند. ۳ تیم از نجاتگران امدادونجات کوهستان شعبه نیشابور به موقعیت اعزام شدند.»

اسماعیل شاه‌بیکی که به دلیل اهمیت حادثه خود فرماندهی عملیات را بر عهده داشت، در ادامه  گفت: «همراه‌بودن ۲ کودک و ۲ زن با حادثه‌دیدگان حساسیت انجام عملیات را دوچندان  کرده بود. دو کودک سه ساله و هفت ساله؛ یکی دختر و دیگری پسر بود. گفته می‌شد همین کودکان هم حرکت‌شان را با کندی روبه‌رو کردند. آنها به دلیل تاریکی هوا در دره‌ای معروف به دره عزرائیل راه را گم کردند و امکان ادامه مسیر را نداشتند.

انتقال به نقطه امن

سه تیم اعزامی که از مجرب‌ترین تیم‌های امداد کوهستان نیشابور بودند بعد از ساعت‌ها کوهنوردی در تاریکی شب سرانجام با حضور به موقع نجاتگران، صحیح و سلامت به منطقه امن منتقل شدند.

رئیس جمعیت هلال احمر نیشابور تأکید کرد: «هموطنان عزیز که قصد رفتن به طبیعت را دارند ضمن همراه‌داشتن اقلام حیاتی ازقبیل آب و غذا و لباس گرم حتما قبل از تاریکی هوا خود را به منطقه امن برسانند.»

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.