عربستان در مسیر برخورد با آمریکا؟/ترامپ همچنان در تیررس قضات

کیوسک؛ نگاهی به صفحه نخست روزنامه‌های جهان؛ دوشنبه، 3 آوریل 2023

دوشنبه، 3 آوریل 2023، فایننشال‌تایمز از تصمیم عربستان سعودی و دیگر کشورهای بزرگ تولیدکننده نفت برای کاهش «غافلگیرکننده» تولید گفت و واشینگتن‌پست از ادامه تعقیب قضائی دونالد ترامپ.

به گزارش خبرنگار شهروند آنلاین؛ مهم‌ترین عناوین روزنامه‌های فایننشال‌تایمز، واشینگتن‌پست و آی به شرح زیر است:

فایننشال‌تایمز

روزنامه فایننشال‌تایمز بر تصمیم عربستان سعودی و دیگر کشورهای بزرگ تولیدکننده نفت برای کاهش «غافلگیرکننده» تولید متمرکز است و می‌گوید آنها تا بیش از یک‌میلیون بشکه در روز از تولید خود می‌کاهند. این اقدام در چارچوب آشفتگی ژئوپلیتیکی پس از تهاجم روسیه به اوکراین و نگرانی اخیر در بازارهای مالی جهانی انجام می‌شود. این روزنامه با گمانه‌زنی در مورد آنچه در آینده رخ خواهد داد، می‌گوید این تصمیم، تنش‌ها میان آمریکا و عربستان را افزایش خواهد داد و عربستان را در «مسیر برخورد» با آمریکا قرار می‌دهد، چراکه این کشور تلاش می‌کند قیمت‌ها را افزایش دهد.

واشینگتن‌پست

«پیشرفت در بررسی سوابق ترامپ» و «گفته می‌شود وزارت دادگستری شواهد بیشتری از مانع‌تراشی احتمالی ترامپ در مار-آ-لاگو دارد» عناوین گزارش واشینگتن‌پست است که بر ادامه پیگیری‌های قضائی درباره رئیس‌جمهوری سابق آمریکا متمرکز است. در این گزارش آمده: «به گفته منابع آگاه، بازرسان وزارت دادگستری و «اف‌بی‌آی» شواهد جدیدی جمع‌آوری کرده‌اند که نشان می‌دهد احتمال اخلال از سوی دونالد ترامپ در تحقیقات درباره اسناد فوق‌ محرمانه کشف‌شده در خانه او در مار-آلاگو وجود دارد. طبق شواهد، ترامپ اقداماتی برای ممانعت از تلاش‌های دولت در جمع‌آوری تمام اسناد حساس انجام داده یا هدایت کرده است.»

آی

«خدمات بهداشت روانی NHS رو در رو با تحقیق عمومی، بعد از فریاد اعتراض خانواده‌ها» عنوان گزارش اصلی روزنامه «آی» در روز دوشنبه، 3 آوریل 2023 است. در این گزارش آمده: «خدمات مراقبت روانی NHS  (خدمات بهداشت ملی انگلیس) قرار است موضوع تحقیقی عمومی شود. پزشکان و پرستاران ممکن است مجبور به ارائه شواهدی در مورد مرگ حدود 2000 نفر شوند. تحقیقات درباره مرگ این افراد در شهرستان اسکس طی 20 سال متوقف شده و گفته می‌شود مقامات بهداشتی خواهان ارائه مدارک از سوی پزشکان فعلی و سابق هستند.»

//انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.