تقویت پدافند هوایی سوریه با سلاح‌های ایرانی

معاون امور بین‌الملل وزارت دفاع گفت: خودمان را ملزم می‌دانیم به کشورهای دوست مانند سوریه در زمینه توانمندسازی پدافند هوایی و مقابله با اهداف هوایی کمک کنیم.

به گزارش شهروند آنلاین، سردار سید حمزه قلندری روز سه‌شنبه در حاشیه مراسم روز جهانی مین‌زدایی در جمع خبرنگاران درباره صادرات محصولات دفاعی گفت: بعد از رفع تحریم‌ها در اکتبر ۲۰۲۰ ما شاهد روی آوردن کشورهای زیادی برای استفاده از تسلیحات ایرانی هستیم.

او افزود: نکته مهمی که نباید از نظر دور داشت ویژگی مهمی است که در تسلیحاتی ایرانی وجود دارد و آن هم به نمایش درآمدن دانش و فناری ایرانی در عرصه بین‌المللی بوده است. کشورهای خارجی بعد از استفاده از تسلیحات ایرانی شاهد رشد خیره کننده دانش و فناوری ایران بوده‌اند به طوری که موجب تعجب آنها شده است که چطور کشوری که سال‌ها مورد تحریم بوده است به این حد از پیشرفت رسیده است که تسلیحات آن در لبه فناوری جهانی قرار داشته است.

معاون امور بین‌الملل وزارت دفاع ادامه داد: اما نگاه انسانی جمهوری اسلامی عامل دیگری است که باعث رشد صادرات تسلیحات جمهوری اسلامی شده است. نکته دیگر هم توجه جمهوری اسلامی به انتقال فناوری به سایر کشورها بوده است. ما بسیاری از کشورهای همسایه و دوست خودمان را نه تنها از نظر تجهیزات و تسلیحات بلکه به آنها در حوزه فناوری ساخت تسلیحات دفاعی نیز کمک کرده‌ایم. از سوی دیگر ما شاهد حضور وزارت دفاع در نمایشگاه‌های بین‌المللی و استقبال گسترده از محصولات دفاعی ایرانی از سوی سایر کشورها بوده‌ایم.

سردار قلندری درباره همکاری ایران با سوریه در زمینه توانمند سازی پدافند هوایی این کشور تصریح کرد: نکته‌ای که نباید از نظر دور داشت این است که در گذشته کشور سوریه واقعاً کشوری بی‌دفاع در مقابل حملات هوایی رژیم صهیونیستی بود اما در حال حاضر حجم زیادی از حملات هوایی توسط دولت سوریه در حال دفع شدن است و ما خودمان را ملزم می‌دانیم به کشورهای دوست مانند سوریه در زمینه توانمندسازی پدافند هوایی و مقابله با اهداف هوایی کمک کنیم./ایرنا

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.