هلال احمر به مسافران نوروزی 6.3 میلیون خدمت ارایه کرد

وحید سلیمی در نشست خبری با اهالی رسانه از افزایش ۲۴ درصدی ماموریت های هلال احمر خبر داد.

به گزارش شهروند آنلاین از پایگاه اطلاع‌رسانی جمعیت هلال‌احمر؛ وحید سلیمی، سخنگوی طرح ملی خدمات نوروزی جمعیت هلال احمر در نشست خبری با رسانه‌ها اقدامات این جمعیت در ایام نوروز را تشریح کرد و گفت: امسال طرح ملی خدمات نوروزی هلال احمر با همت تمامی همکاران، داوطلبان و امدادگران از ۲۴ اسفند آغاز شد و در همین راستا ستاد خدمات نوروزی نیز تشکیل شد.

او افزود: خدمات نوروزی هلال احمر شامل ماموریت های امدادی، اقدامات پیشگیرانه، ارائه خدمات اجتماعی، بهداشتی و درمانی و معاینات پزشکی حجاج بود.

سلیمی ادامه داد: عملا حجم ماموریت‌های جمعیت هلال احمر از نیمه شعبان افزایش یافت و خدماتی به زائران مسجد جمکران و عزیزانی که راهی قم شدند، ارائه شد.

سخنگوی طرح‌های نوروزی 1402 جمعیت هلال احمر در خصوص اهداف ترسیم شده در طرح‌‌های نوروزی این مجموعه ادامه داد: علاوه بر اینکه دوره‌های بازآموزی امدادگران انجام شده است که در مجموع 69 هزار نیروی داوطلب و جوان آماده ارائه خدمات در ایام نوروز بودند که از این تعداد 19 هزار نفر به صورت تخصصی در دوره‌های بازآموزی امداد و نجات شرکت کرده‌اند. ضمن اینکه ارتقای سطح پایگاه‌های جمعیت نیروهای جست‌وجو ایجاد تاب‌آوری و همچنین ارتقای سطح ایمنی مسافران از جمله اهداف ترسیم شده در طرح‌های نوروزی 1402 هلال احمر هستند.

او ادامه داد: در ایام نوروز و با توجه به تقارن ماه مبارک رمضان نیز در قالب کمک‌های بشردوستانه، توزیع بسته‌های معیشتی را در بین نیازمندان آغاز کردیم که این کار نیز به صورت مستمر تا پایان ماه مبارک رمضان ادامه خواهد داشت.

سلیمی‌با اشاره به ویژگی‌های طرح‌ نوروزی 1402 جمعیت هلال احمر گفت: امسال از نظرات و پیشنهادات و عملیات‌های نوروزهای سال قبل تجربه گرفتیم و نقاط ضعف سال های قبل را برطرف کردیم. همچنین در آستانه سال 1402 شاهد برگزاری سمپوزیوم کاهش تصادفات بودیم تا پیشنهادات در این خصوص مورد مطالعه قرار گیرد. ضمن این که مانور عظیم نیروی انسانی نیز جهت آمادگی نیروهای هلال احمر در اواخر سال گذشته در جوار حرم حضرت امام خمینی (ره) برگزار شد.

سلیمی‌با اشاره به افزایش 46 درصدی نیروی انسانی و پایگاه‌های ثابت و سیار جمعیت هلال احمر نسبت به سال گذشته در قالب طرح‌های نوروزی 1402 جمعیت هلال احمر گفت: در همین زمینه توانستیم خدمات مناسبی را به هموطنان در ایام نوروز ارائه و شاهد رضایتمندی آنها باشیم.

او در ارتباط با آمار بیشترین عملیات‌های انجام شده در استان‌های مختلف کشور گفت: در قالب عملیات جاده‌ای،‌ استان‌های اصفهان، مازندران و فارس بیشترین آمار را داشته‌اند و در قالب انتقال مجروحان و مصدومان به مراکز درمانی استان‌های مازندران، اصفهان و خراسان شمالی در رتبه اول تا سوم قرار داشته‌اند.

سلیمی ادامه داد: عمده فعالیت‌های انجام شده در قالب طرح‌های نوروزی 1402 جمعیت هلال احمر مربوط به دوم فروردین ماه می‌شود که بیشترین عملیات توسط هلال احمر انجام شده است. ضمن اینکه در ارتباط با عملیات فنی و رهاسازی نیز استان‌های کرمان، فارس و سیستان و بلوچستان بیشترین ماموریت را به خود اختصاص داده‌اند.

سخنگوی طرح نوروزی جمعیت هلال احمر اضافه کرد: در پایگاه‌های جمعیت هلال احمر نیز خدمات خوبی به هموطنان در ایام نوروز ارائه شده و بیش از 2 میلیون و 400 هزار خدمت در این پایگاه‌ها ارائه شده ضمن اینکه در قالب تیم‌ها و سفیران بشردوستانه نیز خدمات خوبی در تفرج‌گاه‌ها و پارک‌ها در ایام نوروز ارائه شده است.

او افزود: یکی دیگر از برنامه‌های اجرا شده از سوی جمعیت هلال احمر در ایام نوروز به ایجاد فضای دوستدار کودک در پایگاه‌های جمعیت هلال احمر برمی‌گردد که در این ارتباط نیز 961 هزار کودک با حضور در غرفه‌های دوستدار کودک از خدمات مد نظر بهره برده‌اند.

سلیمی تصریح کرد: در ایام نوروز نیز پایگاه‌هایی جهت برپایی نماز جماعت در نظر گرفته شده بود که در همین راستا 265 هزار نفر در خیمه‌های نماز حاضر شده و به اقامه نماز پرداختند. ضمن اینکه بالغ بر 5 میلیون نفر نیز از پایگاه‌های ایمنی و سلامت در مبادی ورودی شهرها در ایام نوروز استفاده کردند.

سخنگوی طرح نوروزی جمعیت هلال احمر ادامه داد: تا به امروز تامین 137 هزار بسته غذایی ویژه نیازمندان انجام شده که از این تعداد 87 هزار بسته غذایی در نقاط حاشیه‌نشین و روستاهای کم‌برخوردار و مناطق پیش‌‌بینی شده توزیع شده است.

او خاطرنشان کرد: در ایام نوروز بالغ بر 6 میلیون و 300 هزار خدمت در قالب طرح‌های نوروزی 1402 جمعیت هلال احمر توسط 450 هزار نفر از امدادگران، داوطلبان و کادر درمانی ارائه شده است./

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.