زنان فوتبالیست، شرق آسیا را تکان دادند

برد بزرگ تیم ملی ایران در مقدماتی المپیک

تیم ملی فوتبال زنان ایران موفق شد در کمال شگفتی میانمار را از پیش رو بردارد و شانس خوبی برای صعود به دست آورد.

به گزارش خبرنگار شهروند آنلاین، بعد از ماه‌ها انتظار، بالاخره مسابقات مرحله مقدماتی المپیک پاریس در بخش فوتبال زنان آغاز و تیم ملی زنان ایران در گروه B این مسابقات با تیم‌های مالدیو، میانمار و بنگلادش هم‌گروه شد. انصراف مالدیو و بنگلادش باعث شد سرنوشت تیم صعودکننده این گروه در دو دیدار رفت و برگشت با میانمار مشخص شود.

بازی رفت دو تیم برگزار شد و برخلاف تصوراتی که با توجه به شرایط دو تیم در رنکینگ فیفا و آمادگی آنها پیش از حضور در این رقابت‌ها می‌شد، ایران با خلق شگفتی موفق شد در دیدار نخست برابر میانمار پیروز شود و حالا با کسب حتی یک مساوی در دیدار برگشت، به جمع 12 تیم برتر صعودکننده خواهد پیوست.

تیم ملی میانمار در رتبه 43 رنکینگ برترین تیم‌های زنان جهان قرار دارد و ایران در جایگاه 67 این رنکینگ ایستاده است. اختلاف 24پله‌ای این دو تیم یکی از دلایل برتری تیم ملی زنان میانمار روی کاغذ به شمار می‌رفت. همچنین میزبانی این تیم در شهری ساحلی و با رطوبت 80 درصدی هوا در دمای 37 درجه، یکی دیگر از نکات منفی این دیدار برای ملی‌پوشان ایرانی بود.

بهتر است که بدانید دختران ایران فقط با برگزاری یک اردوی 17روزه در کمپ تیم‌های ملی و بدون انجام حتی یک دیدار تدارکاتی راهی این مسابقات شدند و حتی خوشبین‌ترین هواداران تیم ملی زنان ایران نیز تصور نمی‌کردند که با در نظر گرفتن تمام این شرایط، دختران ایران باز هم شگفتی خلق کنند و از سد رقیب قدرتمند خود بگذرند. تک‌گل ایران را در این دیدار افسانه چترنور با ضربه سر بسیار زیبا در محوطه جریمه در دقیقه 51 به ثمر رساند.

روز شنبه، 19 فروردین ماه، دومین دیدار دو تیم برگزار خواهد شد و با توجه به پیروزی ملی‌پوشان ایرانی در دیدار رفت، تیم ملی ایران برای صعود به جمع 12 تیم برتر آسیا فقط به یک نتیجه مساوی نیازمند است؛ نتیجه‌ای که با توجه به نمایش درخشان عصر چهارشنبه ملی‌پوشان، دور از ذهن به نظر نمی‌رسد و حالا می‌توانیم به صعود به دور بعدی این مسابقات خوشبین باشیم.

//انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.